احترام به حقوق و آزادی‌های مردم سوریه، سیاست اصولی ایران

خبرگزاری آریا-رییس‌جمهور با بیان اینکه احترام به حقوق و آزادی‌های مردم سوریه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است، بر لزوم حل اختلافات موجود در سوریه بر اساس راحل‌های بومی و سیاسی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار خانم صغری امام، فرستاده ویژه رییس‌جمهور پاکستان با بیان اینکه تشریح سوابق دیرینه دوستی، همسایگی، اشتراکات دینی و فرهنگی گسترده ایران و پاکستان نیازی به تکرار ندارد، گفت: ما خانواده ای بزرگ هستیم که در یک کشتی زندگی می‌کنیم؛ سرنوشت ما به هم گره خورده و منافع و دشمنان مشترک داریم که همه اینها اقتضاء می‌کند در کنار هم بوده و با یکدیگر تصمیم گیری و عمل کنیم تا از آسیب‌ها مصون باشیم.
رییس‌جمهور با تأیید سیاست اصولی پاکستان درباره مسایل سوریه اظهار داشت: همانطورکه پاکستان بر حل اختلافات موجود در سوریه بر اساس راحل‌های بومی و سیاسی تأکید دارد، جمهوری اسلامی ایران نیز تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی را تکیه بر راهکارهای سیاسی بر مبنای منافع ملت سوریه می‌داند.
احمدی‌نژاد با انتقاد از اینکه برخی کشورهای منطقه در درگیری‌های نظامی سوریه دخالت دارند، افزود: هر روز که از درگیری‌های نظامی در این کشور می‌گذرد، وضعیت به مراتب پیچیده‌تر و آینده را تیره می‌کند، چرا که کشته شدن هر فردی باعث بروز ناراحتی‌ها و ایجاد کینه خواهد شد.
رییس‌جمهور ادامه داد: برخورداری مردم از آزادی و حق انتخاب از دل جنگ پدید نمی‌آید و نشست فردای وزرای خارجه در تهران و نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در مکه فرصت مناسبی برای جایگزینی راهکارهای سیاسی و بومی در سوریه به جای درگیری‌های نظامی برای حل و فصل اختلافات خواهد بود.
 احمدی‌نژاد با بیان اینکه هرکس به تشدید درگیری‌ها در سوریه کمک کند، یقیناً طرفدار و دوستدار ملت سوریه نیست، خاطر نشان کرد:‌ همه باید کمک کنیم معارضین دولت سوریه در کنار هم بر یک روند سیاسی بر مبنای احقاق حقوق مردم تفاهم کنند و اگر همه کشورهای منطقه بر این سیاست وحدت‌نظر داشته باشند، چنین اتفاقی دور از دسترس نیست.
رییس‌جمهور تأکید کرد: البته در طرح جدیدی که آمریکایی‌ها برای خاورمیانه تدارک دیده‌اند اعمال تغییرات در همه کشورها پیش‌بینی شده و مطمئن هستم برای تغییرات در عربستان هم برنامه دارند و حتماً تلاش دارند که در ایران و پاکستان نیز آشفتگی ایجاد کنند، چرا که آنها هرگز خواهان قدرت گرفتن کشورهای اسلامی نیستند و در مقابل ما نیز باید بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم.
صغری امام فرستاده ویژه رییس جمهور پاکستان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش بر حل و فصل مسایل سوریه با راهکارهای سیاسی و برآمده از خواست ملت این کشور اصرار دارد، گفت: پاکستان همواره تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سوریه را مورد تأکید و احترام قرار داده و می‌دهد و به اصل عدم دخالت بیگانگان در دیگر کشورها تأکید می‌کند.
فرستاده ویژه رییس جمهور پاکستان افزود: پاکستان معتقد است هر عاملی که باعث تفرقه بین امت اسلامی شود باید برطرف شده و مخالف هرگونه اعمال زور و دخالت نظامی در دیگر کشورها است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.