احتساب میزان کسر طلا در قیمت همه شده شرعا حرام است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بازرس کشوری اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: اخذ مبلغ در خصوص کسر طلا از خریداران بوسیله سازنده ها حرام است.

یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: طلا در وقت فروش باید تنها یک اجرت داشته باشد و احتساب کسر طلا در قیمت همه شده اشتباهی است که از سوی سازندگان اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: در حدود ۳۰ درصد از میزان هر گرم طلا در کارگاه‌های طلاسازی تبدیل iبه خاک شده و پرت می‌شود، این میزان باید کاهش یابد اما در مورد iبها اجرت نیز کاهش این رقم با توجه iبه دستگاه‌های فرسوده، iبها‌های بالا و دستمزد کارگران ناممکن است.

تقی‌زادگان با اشاره iبه طرح پیشنهادی درباره کاهش عیار طلا با هدف کاهش قیمت گفت: این طرح هنوز در حد یک پیشنهاد است و شخصا فکر نمی‌کنم که بتواند موثر واقع شود.

وی افزود: با توجه iبه ذائقه ایرانی‌ها در پسند طلای زرد رنگ طلا عیار پایین که قرمز رنگ خواهد بود، مورد استقبال از سوی مردم قرار نخواهد گرفت و همیشه مردم ما ترجیح داده‌اند از طلای عیار بالا استفاده کنند.

تقی زادگان در پایان اعلام کرد: ثبات اقتصادی و ثبات ارز عامل مهمی است که خواهد توانست بر قیمت طلا تاثیر بگذارد، در شرایط کنونی مردم قدرت خرید طلا را ندارند و درنهایت طلای ۱۴ عیار نیز iبه قیمت هر گرم ۹۶ تومان iبه فروش خواهد رسید که تفاوتی در حدود ۳۰ هزار تومان با طلای ۱۸ عیار نخواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.