احتمال آزادسازی سهام عدالت تا خرداد ۹۳؛ موافقت طیب‌نیا با آزادسازی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه فضای مجلس آماده آزادسازی سهام عدالت است، گفت: اگر موضوع آزادسازی معاملات سهام عدالت مصوب شود می‌توان تا خرداد ماه ۹۳ آن را نهایی کرد تا مردم بتوانند در بورس این سهام را خرید و فروش کنند.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با بیان این مطلب افزود: یکی از نکات ضروری قبل از آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت، اطلاع‌رسانی دقیق دربارهٔ ارزش این سهام به مردم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص آزادسازی معاملات سهام عدالت باید از طریق رسانه‌های مختلف و صدا و سیما انجام گیرد و نباید فراموش کرد که افزایش آگاهی مردم در موضوع خرید و فروش سهام عدالت مانع از تصمیم‌گیری اشتباه در این زمینه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: شفافیت در موضوع کارایی سهام عدالت به ارتقای عملکرد در بخش اقتصاد منتهی می‌شود.

پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه فضای مجلس آماده آزادسازی سهام عدالت بوده و مردم نیز از آزادسازی آن استقبال می‌کنند، گفت: اگر موضوع آزادسازی معاملات سهام عدالت مصوب شود می‌توان تا خرداد ماه ۹۳ آن را نهایی کرد تا مردم بتوانند در بورس این سهام را خرید و فروش کنند.

وی با اشاره به شفاف شدن فعالیت‌های اقتصادی در صورت آزادسازی معاملات سهام عدالت گفت: کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، افزایش کارایی بنگاه‌های مشمول واگذاری، شفافیت در موضوع مالکیت و سودآوری سهام از مزایای دیگر آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت است.

پور ابراهیمی داورانی افزود: با وجود اینکه مردم برگه‌های سهام عدالت را در اختیار دارند اما وضعیت آن مشخص نیست و از بابت آن سودی دریافت نمی‌کنند بنابراین احراز مالکیت واقعی این سهام یکی از نکات ضروریی است که باید به آن رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه آزادسازی معاملات سهام عدالت جلسات کارشناسی مجلس برگزار شده و وزیر اقتصاد موافقت کرده است. از طرفی با سازمان بورس نیز هماهنگی‌هایی انجام شده و در صورت تدوین نهایی قانون باید در صحن مجلس نیز رای بیآورد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری کمک بسیاری به شفافیت موضوع آزادسازی سهام عدالت می‌کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بیتا:

    از سال ۸۵ امیدوار بودم این سهام و بتونم بفروشم..الان سال ۹۳ هستیم.هنوز هیچ تصمیمی نگرفتید.واقعا که چی؟ من نیاز دارم به این پول…میتونید این ودرک کنید؟؟ خسته شدیم از بس هرروز وعده دادید..لطفا رسیدگی کنید و تا خرداد به وعده ی خود عمل کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.