احتمال اجرای طرح زوج و فرد در جاده چالوس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور صبح امروز در نشست خبری از احتمال زوج و فرد شدن جاده چالوس در نوروز خبر داد

خبراقتصادی:سردار مومنی گفت: پلیس از اعمال محدودیت استقبال نمی‌کند اما شرایط ایجاب می‌کند که ما محدودیت‌هایی را در نظر بگیریم.

هم‌اکنون نیز بعضی روزها در جاده چالوس تردد به صورت یکطرفه انجام می‌شود اما طرح زوج و فرد برای جاده چالوس آخرین مرحله اعمال محدودیت‌ها خواهد بود.

سردار مؤمنی همچنین استان‌های فارس و خراسان رضوی را پر تصادف‌ترین استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: خط قرمز پلیس در نوروز ۹۳، ایمنی خودروها محسوب می‌شود بطوریکه تمام وسایل نقلیه با اولویت حمل و نقل عمومی از نظر ایمنی کنترل شده و سپس اجازه تردد به آن داده می‌شود.

وی تأکید کرد: اخطارهای لازم به پایانه‌های مسافربری و تعاونی‌ها داده شده و به آنها گفته‌ایم که اجازه تردد خودروهای ناایمن را نخواهیم داد ضمن اینکه اسامی تعاونی‌هایی که ایمنی را رعایت نمی‌کنند از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال تعداد کشته‌ها در تصادفات به زیر ۱۸ هزار نفر برسد، گفت: بیش از ۶ هزار نفر از رانندگان در آستانه اخذ نمره منفی ۳۰ می باشند و اگر رعایت قانون را نکنند گواهینامه آنها ۳ ماه توقیف می‌شود.

افتتاح دو مرکز تازه تعویض پلاک

سردار مومنی همچنین از افتتاح دو مرکز مکانیزه و مدرن تعویض پلاک خبرداد.

وی گفت: این مراکز که از مجهزترین و به روزترین مراکز دنیا محسوب می‌شود به زودی در تهران افتتاح خواهد شد ضمن اینکه به جهت رفاه حال شهروندان، ساعت کاری مراکز تعویض پلاک در روزهای منتهی به نوروز ۹۳ به تدریج افزایش یافته و به ساعت ۱۲ نیمه شب خواهد رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین از افتتاح سامانه نظارت مردمی بر عملکرد رانندگان خبر داد و گفت: با آغاز به کار این سامانه در گام اول، مردم می‌توانند تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق سامانه پیامکی به اطلاع پلیس رسانده تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

وقوع روزی ۵۰۰ تصادف خسارتی در تهران

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفت : ‌در طرح داخل شهری پیشنهاد می‌کنیم رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را بیش از قبل رعایت و از توقف‌ دوبله و تردد در محل‌های عبور ممنوع به طور جدی اجتناب کنند چرا که پلیس در این خصوص به شدت برخورد خواهد کرد.

وی به تصادفات داخل شهری خصوصا با افزایش بار ترافیکی روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: روزانه در تهران بیش از ۵۰۰ تصادف خسارتی رخ می‌دهد که این تصادفات یکی از عوامل اصلی ترافیک پایتخت می باشند لذا پیشنهاد می‌کنیم رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و رعایت فاصله طولی از تصادفات آخر سال پیشگیری کنند، از سوی دیگر در صورت رخداد تصادف نیز بلافاصله خودروی خود را به حاشیه معبر منتقل کنند.

۶۵۰۰راننده در آستانه محرومیت از رانندگی

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود حدود ۶۵۰۰ راننده در آستانه ضبط گواهینامه و محرومیت از رانندگی قرار دارند، اخطار داد این رانندگان در صورت ارتکاب تخلفات اتفاق ساز از سفرهای نوروزی باز می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون در صورتی که رانندگان ۳۰ نمره منفی کسب کنند گواهینامه آنها سه ماه ضبط می‌شود، افزود: در عین حال رانندگانی که به آستانه ضبط گواهینامه رسیده‌اند اگر شش ماه تخلف اتفاق ساز نداشته باشند تمام نمرات منفی آنها پاک می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا از استقرار تیم‌های تست الکل و مواد مخدر در تمام جاده‌های برون شهری و مراکز استان‌ها در طرح نوروز ۹۳ خبر داد و گفت: بر این اساس رانندگانی که نسبت به استفاده از مشروبات الکلی و یا مواد مخدر و روانگردان اقدام کنند ضمن جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ضبط شش ماهه گواهینامه، به مراجع قضایی برای طی مراحل قانونی معرفی می‌شوند./ خبرآنلاین


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.