احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر نیرو از احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری خبرداد و گفت : این موضوع در هیئت دولت در دست بررسی است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم ملاقات با وزیر برق عراق در جمع خبرنگاران گفت: احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری وجود دارد.

وی ادامه داد :‌در حال حاضر هزینه ای که بابت آب و برق از مردم دریافت می شود یک سوم هزینه های جاری می باشد و با چنین شرایطی هیچ سازمانی قادر به ادامه حیات نخواهد بود.

چیت‌چیان با بیان اینکه اصلاح تعرفه ها بایستی در بودجه ۹۳ در نظر گرفته شود ، اظهار داشت: عدم تحقق چنین موضوعی کاهش خدمات رسانی را سبب خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد :‌به رغم در نظر گرفتن افزایش تعرفه ها در قانون بودجه سال جاری  این افزایش نرخ ها  تاکنون اعمال نشده است.

وی تصریح کرد: احتمال افزایش قیمت آب و برق وجود دارد  که با بررسی‌های دولت این موضوع اطلاع‌رسانی کامل و جامع خواهد شد.

چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود ۱۰ هزار مگاوات انرژی حبس شده در نیروگاه‌ها داریم گفت: فقط در نیروگاه پره‌سر گیلان حبس انرژی وجود دارد که با اجرای پروژه خط انتقال این مشکل حل می‌شود.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان معتقدند که وزیر نیرو و ونفت مخالف خصوصی سازی می باشند، گفت:‌ ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم و وزارت نیرو در امر خصوصی‌سازی پیشرو است و هیچ کدام از مؤسسات دولتی به اندازه این وزارتخانه در خصوصی‌سازی جدی نبوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.