احتمال انتقال علی بابا به نیویورک, رقیب وبسایت های آمازون و ایبی!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

علی بابا درحال تبدیل شدن به بزرگترین وب پایگاه اینترنتی خرید و فروش در جهان

امروز جمعه، روزنامه ی مورنینگ پست چین جنوبی گزارش کرد برنامه ریزی برای عرضه اولیه ی عمومی (IPO) شرکت تجارت الکترونیکی علی بابا که قرار بود در هنگ کنگ انجام شود، یا به تعویق می افتد و یا به سبب تمایل رئیس شرکت «جک ما»، برای حفظ کنترل شرکت، به نیویورک منتقل می گردد

خبراقتصادی:این روزنامه با اشاره به بانک دارانی که امیدوارند در سازماندهی IPO این شرکت نقش داشته باشند می گوید: آقای «ما» که تنها ۷٫۴٪ از سهام این شرکت را که خود در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرده، داراست نگران از دست دادن کنترل بر شرکت است.

این روزنامه افزود: بورس اوراق بهادار نیویورک و رقیب آن نزدک کوشیده اند آقای «ما» را اغوا کنند که وی در ایالات متحده می تواند با استفاده از نوع خاصی از سهام با حق رای بیشتر، کنترل اش را بر شرکت حفظ نماید. ساختار دو سهمی در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ مجاز نیست.

شرکت اینترنتی یاهو در ایالات متحده صاحب ۲۴٪ از سهام علی بابا ست.

پدیده علی بابا نماد توسعه تجارت الکترونیک شرق

زمانی که بحث خرید آنلاین به میان می‏آید بسیاری به یاد وبسایت هایی مانند آمازون و ایبی (ebay) می‏افتند اقتصاد چین در راه تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان در حال توسعه تجارت الکترونیک است و وبسایت چینی علی بابا که در واقع وبسایتی برای معامله میان عرضه کنندگان است یکی از نمادهای این توسعه محسوب می‏شود. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.