احتمال بازگشت پژو به ایران

۰۲م آذر ،

احتمال بازگشت پژو به ایران

عصر خودرو : پایگاه خبری Inautonews گزارش داد که بزرگترین خودروساز فرانسه به سبب مشکلات اقتصادی به وجود آمده برایش ممکن است دوباره فعالیت‌هایش را در ایران به حالت طبیعی بازگرداند.

به نقل از  ایسنا، این پایگاه خبری نوشته است: در تاریخ هجدهم نوامبر سال جاری میلادی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران اعلام کرد که پژو ممکن است به بازار ایران بازگردد که در صورت تحقق آن، تولید خودرو در ایران بار دیگر شاهد رشد خواهد بود.
اگرچه پژو هنوز به صورت رسمی به این خبر واکنش نشان نداده است اما وضعیت دشوار این خودروساز فرانسوی در بازار اروپا و همچنین موقعیت ایران به عنوان دومین بازار بزرگ پژو در جهان، بزرگترین خودروساز فرانسه را در وضعیت دشواری در مورد تصمیم‌گیری برای فعالیت دوباره در ایران قرار داده است.
این پایگاه خبری از شرکت پژو به عنوان عاملی برای صنعت خودروسازی ایران یاد کرده که در صورت بازگشت دوباره به بازار ایران می‌تواند صنعت خودروسازی این کشور را از کاهش تولید خارج کند.
پایگاه خبری Inautonews مدعی شده است تولید خودرو در ایران در ماه سپتامبر امسال ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت. در طول نیمه اول سال جاری شمسی نیز تولید خودرو در ایران شاهد کاهش ۴۲ درصدی بود. ایران خودرو شریک بزرگ پژو از سال ۱۹۸۹ تاکنون بوده است.
پیشتر نیز یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس به ایسنا گفته بود که در صورت بازگشت شرکت پژو به ایران و همکاری با شرکت ایران خودرو، میزان تولید خودرو در داخل به وضعیت قبل باز می‌گردد.
به گفته محمد بیاتیان ابراز تمایل شرکت پژو برای بازگشت به بازار خودروی ایران به این خاطر است که ایران بازار خوبی برای شرکت پژو و شرکت‌های خارجی است که در ایران به شرکت‌های خودروسازی داخلی سرویس می‌دهند.
اعلام آمادگی پژو برای آغاز دور تازه همکاری‌ها با ایران خودرو در حالی است که هم‌اکنون حدود ۲۳ سال از اولین روزهای حضور پژو در ایران می‌گذرد. این شرکت فرانسوی از سال ۱۳۶۸ همکاری با ایران خودرو را برای تولید پژو ۴۰۵ آغاز کرد؛ خودرویی که همچنان در ایران تولید می‌شود.
پس از آن پژو فعالیت‌های خود در ایران را گسترش داده و دیگر محصولات تحت برند این شرکت از جمله ۲۰۶، روآ و پارس در ایران تولید شد. بعضی از این خودروها مانند ۲۰۶ نیز به محبوبیت بالایی در بازار ایران دست یافتند.
این در حالی است که پژوسیتروئن، به عنوان بزرگترین خودروساز فرانسه در سال جاری میلادی با مشکلات مالی و کارگری بسیاری مواجه شده به طوری که این خودروساز اعلام کرده ضمن تعطیلی یک کارخانه خود در نزدیکی پاریس هشت هزار نفر از کارگرانش را نیز اخراج خواهد کرد.

پنجشنبه ۲ آذر   ۱۶:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.