احتمال برگزاری انتخابات مالزی در ماه سپتامبر افزایش یافت

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ‘مالزیا اینسایدر’، کارشناسان و تحلیلگرگان در مالزی بر این عقیده اند که این دوره از انتخابات در فاصله زمانی عید سعید فطر (۱۹ آگوست) و روز ارائه بودجه پیشنهادی دولت ۲۸ سپتامبر(هفتم مهرماه) برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه روز ‘مالزی’ ۱۶ سپتامبر است، پیش بینی کارشناسان برگزاری انتخابات در این روز برگزار خواهد شد.

همزمان با افزایش احتمال برگزاری انتخابات، اعلام اعطای کمک های نقدی دولتی به کارمندان و مستمری بگیران باعث طرح این اتهام توسط اپوزیسیون شده که آنان به عنوان یک منبع مطمئن کسب آرا برای ائتلاف حاکم دیده می شوند.

‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی روز گذشته از پرداخت اضافی معادل نیمی از حقوق ماهانه کارمندان دولت و همچنین دریافت ۵۰۰ رینگیت (۱۶۵ دلار) پرداخت اضافی به مستمری بگیران در ماه آینده خبر داد.

پرداخت این مبلغ توسط دولت به کارکنان و مستمری بگیران حدود ۷۰۰ هزار دلار از مالیات پرداخت شده به دولت را شامل می شود.

یک میلیون و ۲۷۰ هزار کارمند دولتی و ۶۵۷ هزار مستمری بگیر در مالزی به عنوان وزنه سنگین در رای گیری شناخته می شوند که در صورت حمایت از ائتلاف باریسان نشنال (حاکم)، می توانند در پیروزی انتخاباتی نجیب تون رزاق نقش داشته باشند.

حدود ۱۳ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات سراسری این کشور هستند که برای انتخاب ۲۲۲ کرسی مجلس و ۵۰۵ کرسی مجالس ۱۲ ایالت می توانند پای صندوق های رای بروند.

ائتلاف مخالفان دولت که در پنج ایالت قدرت را در اختیار دارند تاکنون اعلام نکرده اند که آیا انتخابات ایالتی در این ایالت ها همزمان با انتخابات سراسری برگزار می شود؟

انتخابات ایالتی ‘سراواک’ سال گذشته انجام شد و انتخابات ایالتی در چهار ایالت دیگر طبق موعد رسمی تا آوریل سال دیگر باید برگزار شود.

در انتخابات آتی مجلس مالزی که قرار است سپتامبر برگزار شود، ائتلاف اپوزیسیون پاکاتان راکیت’PR’ شامل احزاب عدالت مردم، اقدام دموکراتیک، اسلامی مالزی، پی.اس.ام، ام.وی.پی، آسوک و… برای کسب ۲۲۲ کرسی پارلمان و ۵۰۵ کرسی مجالس استانی با ائتلاف حاکم باریسان نشنال (سازمان ملی مالایی های متحد، انجمن چینی های مالزی، کنگره هندی های مالزی، جنبش مردم، پیشرفت مردم، پی.بی.بی، پی.بی.اس و…) رقابت خواهند کرد.

آساق**۳۳۵/۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۴۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.