احتمال برگزار نشدن جام حذفی/ تقویم پیشنهادی کی‌روش بررسی شد

برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضا امروز صبح در دفتر علی کفاشیان برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در این نشست نمایندگان سازمان لیگ هم حضور داشتند و درباره برنامه لیگ برتر برای سال آینده و تقویم پیشنهادی سرمربی تیم ملی بحث و بررسی انجام شد و اعضای هیات رئیسه نظراتشان را در این باره دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه تاکید داشت برنامه ریزی ها طوری انجام شود که به نفع فوتبال ملی و باشگاهی باشد.

بهروان سرپرست سازمان لیگ گزارشی از روند جلساتش با کی روش و تقویم پیشنهادی اش ارائه کرد.

در این جلسه درباره ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر در دوره سیزدهم هم بحث شد و همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، فصل ۹۲-۹۳ لیگ برتر با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد. همچنین لیگ یک هم با ۲۶ تیم به کارش ادامه خواهد داد.

بهروان سرپرست سازمان لیگ در ادامه از احتمال حذف رقابتهای جام حذفی در سال جاری خبر داد و گفت: به خاطر حساسیت بازیهای ملی و فشردگی رقابت‌های لیگ برتر و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و ۱۸ تیمی بودن لیگ برتر می توانیم موضوع حذف جام حذفی را هم در نظر بگیریم و آن را مطرح کنیم.

سپس اعضا درباره این موضوع بحث کردند که قرار است سازمان لیگ با بررسی قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و الزاماتی که برای برگزاری مسابقات داخلی در آیین‌نامه‌ها وجود دارد، در این باره نظرش را تا جلسه بعد هیات رئیسه به هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کند.

کفاشیان در این باره گفت: اگر چنین تصمیمی گرفته می شود نباید به ضرر فوتبال ایران باشد و امتیاز و سهمیه ای در لیگ قهرمانان نباید کم شود.

در ادامه جلسه درباره موضوعاتی چون اسپانسرینگ مسابقات لیگ برتر، تیم ملی ، حق پخش تلویزیونی و تبلیغاتی و مبالغ قراردادها بحث شد.

همچنین مقرر شد کمیته‌ حقوقی و بازاریابی فدراسیون در این باره بررسی های لازم را انجام دهد.

در ادامه نشست درباره عملکرد تیم ملی بزرگسالان در بازیهای گذشته هم بحث هایی انجام شد.

همچنین به سرپرست سازمان لیگ ماموریت داده شد تا برنامه‌ای به منظور اختصاص منابع مالی به شکل گیری تیم‌های پایه در باشگاههای لیگ برتری از بودجه باشگاه طراحی شود و سازمان لیگ بر آن نظارت داشته باشد.

بهروان مسئول پیگیری این برنامه در باشگاهها شد. وی در جلسه گفت: از درآمدها و بودجه باشگاهها اگر درصدی مشخص به تیم های پایه اختصاص یابد آینده فوتبال ملی و باشگاهی تضمین خواهد شد.

قرار است این برنامه در جلسه بعدی هیات رییسه مطرح و مورد تایید و تصویب قرار گیرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.