احتمال تشکیل کمیته مشترک بین مجلس و دولت تازه برای رایزنی دربارهٔ کابینه

۲۹خردادماه،

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نایب رئیس مجلس گفت:‌ در صورت موافقت رئیس‌جمهور منتخب و رئیس مجلس، احتمالاً کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تازه برای رایرنی دربارهٔ کابینه و بعضی برنامه‌ها یا قوانین ضروری که نیاز است دولت تازه کارش را با آنها آغاز کند، تشکیل می‌شود.

محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تشکیل کابینه یازدهم از اواسط مرداد ماه و رایزنی‌هایی که ممکن است در این زمینه انجام شود، اظهار داشت: اگر رؤسای دو قوه ( علی لاریجانی و حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب) توافق کنند، ممکن است کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تازه برای بعضی برنامه‌ها یا قوانین ضروری که نیاز است تا با آنها دولت تازه کارش را آغاز کند و همچنین برای رایزنی در مورد نحوه تشکیل هیئت وزیران، تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این کمیته در صورتی تشکیل خواهد شد که آقای روحانی مصلحت بداند و بخواهد مشورت‌هایی انجام دهد، افزود: اسامی که در مورد کابینه یازدهم مطرح می‌شود، گمانه‌زنی‌های رسانه‌هاست و هیچ خبر موثق و دقیقی در این زمینه وجود ندارد و قاعدتاً اگر هم خبری باشد منبع رسمی آن باید مجموعه رئیس‌جمهور منتخب باشد.

نایب رئیس دوم مجلس با تأکید بر اینکه انتخاب وزیر حق قطعی رئیس‌جمهور است و مجلس در این بخش هیچ حق و وظیفه‌ای ندارد، یادآور شد: اما یک زمانی است که آقای رئیس‌جمهور ترجیح می‌دهد برای تعامل بیشتر، وزرایش را با مشورت با بعضی از اشخاص انجام دهد، آقای رئیس‌جمهور با بسیار‌ها مشورت می‌کند و امکان دارد بخواهد با تیمی از مجلس هم مشورت کند.

وی ادامه داد: مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب ۱۲ مردادماه و مراسم تحلیف در مجلس نیز در یکی از روزهای اواسط مردادماه  برگزار می‌شود.

باهنر خاطرنشان کرد: درست است که آقای روحانی دو هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف، فرصت معرفی کابینه به مجلس را دارد اما آقای روحانی یک ماه و نیم فرصت دارد تا کابینه‌اش را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: بسیار خوب است که آقای روحانی نیروهایش را آماده کرده تا بتواند پس از مراسم تحلیف، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. اگر مقداری کارها سریعتر انجام شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که هفته اول شهریور که هفته دولت است، آقای رئیس‌جمهور با اعضای کابینه‌اش مستقر باشند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.