احتمال تغییر قوانین انتخاب پاپ در واتیکان

۰۳م اسفند ،

reuters7-9.jpg

منابع نزدیک به واتیکان از احتمال تغییر قوانین انتخاب پاپ آینده خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، به نقل از این منابع، پاپ تصمیم دارد پیش از استعفای خود، دو قانون مربوط به “مجمع کاردینال ها” را که وظیفه انتخاب جانشین پاپ بندیکت شانزدهم به عهده آنهاست، تغییر دهد.

آمبروجیو پیازونی، معاون استانداری واتیکان با اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری گفت: پاپ بندیکت شانزدهم تنها کسی است که می تواند در این مورد تصمیم بگیرد و تا ساعت ۷:۵۹ دقیقه شب بیست و هشتم فوریه هر دستوری که صادر کند قابل اجرا خواهد بود.

همزمان با این مساله، بعضی از تحلیلگران از نحوه اداره امور واتیکان پس از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم و همجواری وی با پاپ تازه سخن می گویند.

جان تاویس، نویسنده و متخصص امور واتیکان می گوید: بدون شک اگر قرار باشد پاپ قدیمی در چند متری پاپ تازه زندگی کند، عدم دیدار از وی توسط پاپ تازه توهین آمیز خواهد بود. من فکر می کنم در صورت این همجواری، این تمایل به مشورت و دیدار با وی اجتناب ناپذیر خواهد بود و هر بار که این دو در پارک واتیکان قدم می زنند قطعا به سوی هم کشیده خواهند شد.

پاپ بندیک شانزدهم قرار است روز بیست و هشتم فوریه از سمت خود کناره گیری کند. بر اساس قوانین واتیکان، مجمع کاردینال‌ها ۱۵ تا ۲۰ روز پس از این کناره‌گیری باید انتخاب پاپ تازه را آغاز کند اما در صورت تغییر این قوانین، این مدت کوتاه تر خواهد بود. پیش تر تاریخ ۱۵ مارس برای آغاز “مجمع کاردینال ها” تعیین شده بود. پاپ تازه در یک شورای ۱۱۷ نفره کاردینال‌های کمتر از ۸۰ سال که از سراسر دنیا در واتیکان گردهم می آیند، انتخاب خواهد شد.

بعد از این کناره گیری، پاپ بندیکت شانزدهم در یک صومعه که در داخل محوطه واتیکان قرار دارد، زندگی خواهد کرد. محل زندگی پاپ مستعفی با پاپ تازه تنها ۶۰ متر فاصله دارد. وی اعلام کرده که پس از کناره گیری در امور اداره واتیکان دخالت نخواهد کرد و قصد دارد وقت خود را صرف عبادت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.