احتمال تکرار اقدام کانادا از سوی چند کشور دیگر بخاطر موفقیت های ایران

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با حضور سخنگوی وزارت خارجه اظهارداشت: در این جلسه بیشتر به مباحث تعطیلی سفارت کانادا و اقدام عجولانه این کشور پرداخته شد.

وی ادامه داد: در توضیحات مسئولان وزارت خارجه اشاره شد که ممکن است در پی اقدام کانادا دیگر کشورها نیز از این روش یا روشهای دیگر استفاده کنند. از جمله اینکه آلمان نیز تصمیم به تشدید تحریم ها علیه ایران گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دلیل عمده این نوع برخوردها موفقیت های ایران از جمله موفقیت در برگزاری اجلاس نم در تهران است که کشورهای غربی نمی توانند آن را تحمل کنند و به دنبال اقدامات تبلیغی و رسانه ای در جهت اهداف و سیاست های خود هستند. چه بسا دیگر کشورها نیز از این شیوه استفاده کنند. آنچه مسلم است این نوع اقدامات برای خنثی سازی فضای خوب پس از برگزاری اجلاس تهران انجام می شود.

وی گفت: البته وزارت خارجه اعلام کرد که پاسخ منطقی و در شان نظام به این اقدام کانادا خواهد داد.

سبحانی نیا تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد وزارت خارجه برای اینکه مشکلی برای هموطنان ایرانی در کانادا پیش نیاید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کارهای آنها به خوبی رسیدگی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درباره توضیحات وزارت خارجه درخصوص ترجمه اشتباه سخنان مرسی نیز گفت: همان توضحیاتی که از سوی وزیر خارجه درباره این موضوع در صحن علنی روز یکشنبه مطرح شد، مجددا در کمیسیون تکرار شد و بیان شد که به گفته آقای ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما این مترجم توبیخ شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.