احتمال ثبت سفارش مجدد لوازم صوتی و تصویری/موبایل در انتظار دریافت ارز مبادله‌ای

۲۷ آبان ،

Rouhollah Vahdati (1 of 31).jpg

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری گفت: با توجه به این‌که لوازم صوتی و تصویری جزو کالاهای لوکس به حساب نیامده و تولیدات داخلی نیز جوابگوی میزان تقاضا نیست، احتمال ثبت سفارش مجدد این لوازم وجود دارد.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ثبت سفارش مجدد تلفن همراه با تاکید بر این‌که به دنبال تخصیص ارز مبادله‌ای به موبایل هستیم، اظهار کرد: عمده مشکل ما بر سر ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه بود که با رایزنی‌های انجام شده با سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش آن آزاد شد.

وی ادامه داد: گوشی تلفن همراه نمی‌تواند جزو کالاهای واردات ممنوع باشد و باید علاوه بر ثبت سفارش شدن ارز مبادله‌ای به آن تعلق گیرد.

درستی با بیان این‌که گوشی تلفن همراه محبوب‌ترین کالای اطلاعاتی در ایران است، خاطرنشان کرد: با ثبت سفارش مجدد این کالا به طور قطع قیمت‌ها در بازار تعدیل یافته و همچنین در پی تعلق گرفتن ارز مبادلاتی برای گوشی تلفن همراه که در دست بررسی است شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار خواهیم شد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری در مورد ثبت سفارش لوازم صوتی و تصویری گفت: لوازم صوتی و تصویری جزو کالاهای مورد نیاز خانواد‌ه‌های متوسط است. چطور می توان واردات کالاهایی نظیر تلویزیون، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی را که تهیه آن‌ها بیش از چهار میلیون تومان بها بر نمی‌دارد ممنوع کرد.

درستی با تاکید بر این‌که باید به کلیه لوازم صوتی و تصویری ارز مبادله‌ای تعلق گیرد و ما نیز در این باره در حال مذاکراتی با سازمان توسعه تجارت هستیم تصریح کرد: ممنوع کردن واردات این کالاها صرفا فشاری بر روی مصرف کننده است.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری گفت: با تک نرخی شدن دلار ریشه بسیاری از مشکلات حل شده و ثبات در بازار ارز به وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی هایی برای آزاد کردن واردات لوازم صوتی و تصویری هستیم بیان کرد: طی جلسات با سازمان توسعه تجارت نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه کرده و امیدواریم پس از آزاد شدن واردات گوشی تلفن همراه لوازم صوتی و تصویری نیز مجددا ثبت سفارش شوند.

درستی با تاکید بر این‌که احتمال این که لوازم صوتی و تصویری مجددا ثبت سفاش شوند بسیار است خاطرنشان کرد: بهتر است پیش از این که تصمیماتی پشت درهای بسته گرفته شود با اتحادیه‌های مربوطه نیز مشورت شده و ما نیز نظرات خود را اعلام کنیم.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری افزود: تولید این کالاها در داخل به اندازه‌ی کافی نیست و در صورت عدم عرضه متناسب با تقاضا ما تنها با پدیده افزایش قاچاق مواجه می‌شویم.

وی در پایان با تاکید بر این‌که نباید در واردات کالاهایی که مورد نیاز مصرف کنندگان داخلی است محدودیتی ایجاد شود، اظهار کرد: با این کار نه تنها جلوی قاچاق گرفته نمی شود بلکه بهانه‌ای برای افزایش آن نیز هست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.