احتمال دریافت اعانه از سوی خاتمی در سفر به آفریقای جنوبی

فروردین ۱۴۰۳

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به سفرهای خاتمی در سال ۸۸ به منظور دریافت اعانه برای فتنه ۸۸ گفت: خاتمی نشان داده در سفرهای خارجی قابل اطمینان نیست و احتمال دارد سفر به آفریقای جنوبی هم در راستای چنین اهدافی باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با  فارس، دربارهٔ احتمال سفر خاتمی برای شرکت در مراسم نلسون ماندلا اظهار داشت: ماندلا از چهره‌های انقلابی قرن حاضر است که در مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی تلاش‌های متعددی را انجام داد و سال‌ها در زندان بود.

روانبخش با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم آپارتاید ادامه داد: با مبارزاتی که سیاهان علیه این رژیم انجام دادند ماندلا توانست به پیروزی برسد و این موضوع از اقدامات حضرت امام(ره) نیز بی‌تأثیر نبود.

این فعال سیاسی با اشاره به آزادی ماندلا از زندان و در نهایت پیروزی وی در رقابت انتخاباتی یادآور شد: امروز کسانی که سعی دارند شعار مرگ بر آمریکا را حذف کرده و آمریکا را مؤدب و باهوش توصیف ‌کنند چگونه می‌خواهند در مراسم خاک‌سپاری ماندلا حضور یابند در حالی‌که هنوز آثار شلاق‌های آمریکای جنایتکار بر اندام ماندلاها باقی است.

وی با یادآوری اظهارات خاتمی در سال ۷۶ پس از سفر به آمریکا گفت: خاتمی در آن زمان می‌گفت که من در این سفر آمریکایی‌ها را اشخاص بسیار جالبی دیدم و دوست دارم مدتی در آمریکا بمانم و از آنها بهره ببرم؛ یادمان نرفته که وی آبراهام لینکلن رئیس‌جمهور آمریکا را شهید خطاب کرد در حالیکه او سیاه‌پوستان و سرخپوستان بسیاری را کشته بود.

روانبخش با اشاره به سفرهای خاتمی در سال ۸۸ به منظور دریافت اعانه برای فتنه ۸۸ تأکید کرد: بنابراین خاتمی در سفرهای خارجی قابل اطمینان نیست و باز هم احتمال دارد این سفر نیز در راستای چنین اهدافی باشد.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه این سفرها برای اشخاصی همچون خاتمی باید به صورت شفاف انجام شود تأکید کرد: باید مشخص شود که آنها دقیقاً به کجا می‌روند و با چه کسانی دیدار می‌کنند تا اتفاقات ۸۸ دوباره تکرار نشود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.