احتمال راه اندازی یک بانک ایرانی در چین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اسدالله عسگراولادی رییس اتاق مشترک ایران و چین :

رییس اتاق مشترک ایران و چین از احتمال راه اندازی یک بانک ایرانی در چین خبر داد و گفت: به دنبال این بودیم که این بانک هر چه سریع‌تر افتتاح شود ولی در حال حاضر تاسیس آن در دستور کار قرار دارد

خبراقتصادی:اسدالله عسگراولادی رییس اتاق مشترک ایران و چین در مجمع عمومی ایران و چین با بیان این‌که هدف رشد صادرات به چین به سمت اجرایی شدن رفته است، گفت: ما توانستیم روابط تجاری را با چین در حالی که در سراشیبی قرار گرفته بود حفظ کنیم.

وی ادامه داد:‌در ۱۲ ماه قبل از بیش از ۱۰ هیات چینی دعوت شد به ایران بیایند و اتاق ایران و چین توانست وضع ارتباطی خودرا با این کشور حفظ کند.

عسگراولادی با بیان این‌که چند هدف در رابطه با کشور چین پیگیری می‌شود اظهار کرد: اولین تشویق صادرکنندگان ایران به رشد صادرات به کشور چین و همچنین تشویق چینی‌ها به خرید بیشتر از ایران است.

رییس اتاق مشترک ایران و چین با تاکید بر این‌که کشور چین برنامه ریزی کرده است که واردات به این کشور در چند سال آینده ۷۰ درصد افزایش یابد تصریح کرد:‌ ما باید از این فرصت استفاده کرده و صادرات خود را به چین افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر کشورهای عراق، افغانستان و چین در صدر کشورهایی می باشند که از کشور ایران واردات دارند گفت: البته در میان این سه کشور چین بزرگترین خریدار کالاهای ایرانی شده است.

عسگراولادی ادامه داد: در هشت ماهه اول سال جاری مجموعا ۴٫۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی و سنتی به چین داشته‌ایم.

به گفته رییس اتاق مشترک ایران و چین ، به چینی‌ها گفته‌ایم که تجارت در طوفانی‌های سیاسی صدمه می بیند اما سرمایه‌گذاری‌های مشترک مثل میخی است که محکم در زمین کوبیده می‌شود و سبب محکم‌تر شدن روابط می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تشویق سرمایه‌گذاری مشترک چه در ایران و چه در چین هدف دوم ما است، بیان کرد: در دستور کار است که ایران در چین سرمایه‌گذاری مالی انجام و یک بانک ایرانی در چین تاسیس کند. با تاسیس چنین بانکی روابط تجاری و نقل وانتقالات پول با راحتی بیشتری انجام می گیرد.

عسگراولادی با تاکید بر این‌که در سال ۱۹۸۰ چین ۲٫۲ اقتصاد جهان را بر عهده داشت گفت: این رقم امروزه نزدیک به ۱۸ درصد شده و برنامه آن‌ها این است که در پنج سال آینده از مرز ۲۰ درصد بگذرد.با این روند چین برای به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که دولت یازدهم با ایده تازه و تدبیر حرکت خود را آغاز کرده خاطرنشان کرد: آرام آرام تدبیرها جواب می‌دهد دو شلاق زهرآگین در بدن اقتصاد ما ضربه وارد کرده یکی تحریم‌ها است و دیگری تورم که تورم قشر مصرف کننده و حقوق بگیر را آزار می‌دهد./ایسنا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.