احتمال ردطرح حذف تعطیلات تابستانه مجلس+ اسامی نمایندگان امضا کننده

یک نماینده مجلس گفت: احتمال رد شدن و به تصویب نرسیدن طرح حذف تعطیلات تابستانه مجلس وجود دارد چرا که این طرح عجولانه تهیه شده و دارای پشتوانه لازم نیست.

یکی از نمایندگان مجلس که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه طرح حذف تعطیلات تابستانه مجلس یا همان طرح اصلاح ماده ۸۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص ایام کار و تعطیلی نمایندگان که یک فوریتی بوده و به امضای ۲۵ نماینده رسیده، گفت: از این تعداد ۱۲ نماینده مربوط به حوزه انتخابیه تهران بوده و همچنین هشت نماینده امضاء کننده این طرح فاقد سابقه نمایندگی هستند.

وی با بیان اینکه نماینده های شهرستانی از این تعطیلات برای حضور در حوزه های انتخابیه استفاده می کنند، گفت: اینکه نماینده های تهران خواستار حذف تعطیلات تابستانه هستند، به این دلیل است که آنها هیچ وقتی را برای طی مسیر تا رسیدن به حوزه های انتخابیه صرف نمی کنند اما نماینده های شهرستانی برای تردد و رفت و برگشت به حوزه های انتخابیه حداقل هفته ایی یک روز در مسیر تهران – شهرستان هستند و فرصت آنها برای استراحت و رسدگی به امور مردم بسیار کم است. از طرف دیگر تهران دارای ۳۰ نماینده است اما برخی از نمایندگان شهرستانی به تنهایی نماینده پنج شهر و یا بیشتر هستند.

این نماینده با تاکید بر اینکه از طرف دیگر تعطیلات تابستانه نمایندگان یک فرصت مطالعاتی برای نمایندگان ایجاد می کند، گفت: نماینده نباید همیشه در صحن و یا کمیسیونهای تخصصی حضور داشته باشد بلکه باید فرصتی برای مطالعات لازم داشته باشد تا کیفیت قانونگذاری در مجلس را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه تعطیلات تابستانه مجلس طبق ماده ۸۴ آئیین نامه داخلی، صورت می گیرد، گفت: برای حذف این تعطیلات باید آئین نامه داخلی مجلس تغییر کند که در این زمینه نیاز است تا دو سوم نمایندگان حاضر در صحن مجلس به این طرح رای دهند که بعید است این طرح مصوب شود.

این نماینده با بیان اینکه برخی از امضا کنندگان این طرح از مخالفان هیئت رئیسه فعلی مجلس هستند، گفت: این طرح بیشتر برای تحت فشار قرار دادن هیئت رئیسه مجلس است چرا که با کار کارشناسی تهیه نشده است.

وی با اشاره دلایل تهیه کنندگان این طرح مبنی بر اینکه نمایندگان مانند سایر کارمندان دارای مرخصی هستند و نیازی به تعطیلات تابستانه نیست، گفت:بین تعطیلات تابستانه مجلس، سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه و مرخصی نمایندگان باید فرق قایل شد. نماینده هیچ وقت بیکار نیست و همواره در پی رسیدگی به امور مردم است و وقت نماینده مال خودش نیست اما اگر یک کارمند در طول سال یک ماه مرخصی دارد در این ایام مرخصی وقتش مربوط به خودش است. بنابراین امتزاج مرخصی نمایندگان با تعطیلات تابستانه و سرکشی آنها به حوزه های انتخابیه درست نیست.

این نماینده با بیان اینکه طراحان این طرح تصمیم دارند تا طرح مذکور را روز یکشنبه چهارم تیر در صحن مجلس مطرح کنند، تاکید کرد: با توجه به دلایل ذکر شده به نظر می رسد طرح مذکور در صحن مجلس مصوب نشود و از سوی نمایندگان رد شود.

اسامی ۱۲ نماینده تهران که این طرح را امضا کردند

۱-محمد سلیمانی

۲- علیرضا مرندی

۳-فاطمه آلیا

۴- فاطمه رهبر

۵-مجتبی رحماندوست

۶-زهره طیب زاده نوری

۷-اسماعیل کوثری

۸-مهرداد بذرپاش

۹-مرتضی آقا تهرانی

۱۰-اسماعیل کوثری

۱۱-مهدی کوچک زاده

۱۲-حمید رسایی

اسامی نمایندگان امضا کننده که فاقد سابقه نمایندگی هستند

۱۳- حبیب آغاجری نماینده ماهشهر و هندیجان

۱۴-حمیدرضا فارسانی نماینده اردل و فارسان

۱۵-احمد امیرآبادی نماینده قم

۱۶- شهلا میرگلو بیات نماینده ساوه و زرندیه

۱۷- نصراله پژمانفر نماینده مشهد

۱۸-محمد اسماعیلی نماینده زنجان

۱۹-مهدی دواتگری مراغه و عجب شیر

۲۰- روح اله بیگی نماینده میاندوآب

نماینده های شهرستانی دارای سابقه نمایندگی و امضا کننده این طرح؛

۲۱-حسن کامران نماینده اصفهان

۲۲- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد

۲۳-محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز

۲۴- شهبار حسن پور نماینده سیرجان

۲۵-علیرضا سلیمی نماینده محلات

خاطرنشان می شود مجلس هر ساله در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.

۲۵ نماینده با تهیه طرح یک فوریتی حذف تعطیلات تابستانه مجلس خواستار حذف این تعطیلات هستند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.