احتمال سرقت و خلاف با پلاک های فروش وکالتی خودرو

۲۸ آبان ،

احتمال سرقت و خلاف با پلاک های فروش وکالتی خودرو

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: براساس توافقات انجام شده بین پلیس و خودروسازان‏، مقرر شد تا ضریب امنیتی نیز افزایش یابد اما متاسفانه با وجود افزایش قیمت خودرو، خودروسازان به آیتم های امنیتی کم توجهی می کنند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو سرهنگ خالقی فرد معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن اخطار به هموطنان، گفت: بعضی از سارقان پس از خرید خودروهای تصادفی اقدام به سرقت خودرویی مشابه کرده و قطعات خودرو تصادفی را به خودرو سرقتی منتقل می کنند.
وی افزود: بنابراین‏ شهروندان باید پیش از اقدام به خرید خودرو، نسبت به معاینه آن توسط کارشناس رسمی وسائط نقلیه اقدام کنند تا اصالت خودرو توسط این افراد بررسی شود این درحالی است که نمایشگاه های خودرو باید حاوی کارشناس باشند تا مردم هنگام خرید و فروش خودرو به این افراد مراجعه کنند.
سرهنگ خالقی فرد، همچنین از هموطنان خواست تا خودرو خود را به صورت وکالتی به فروش نرسانند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا همچنین با تاکید بر عدم تعویض پلاک خودرو به صورت وکالتی توسط خریدار، به خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه ملاحظه شده که بعضی از افراد پس از فروش خودرو، ضمن وکالت به خریدار از او می خواهند تا نسبت به تعویض پلاک اقدام کند اما بعضی افراد سودجو ضمن آنکه اقدام به تعویض پلاک نکرده بلکه با پلاک فوق خلاف و حتی سرقت می کنند.
وی با اشاره به اینکه هموطنان باید بدانند که هرگونه سوء استفاده از پلاک، متوجه مالک آن می گردد‏، افزود: مردم هرگونه مفقودی پلاک های انتظامی و مدارک مربوط به آن را بلافاصله به نزدیکترین یگان انتظامی اطلاع دهند تا تبعات سوءاستفاده احتمالی از آن متوجه آنان نشود.
خالقی فرد همچنین خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین برای تعویض ارکان اصلی خودرو مانند اتاق، موتور، شاسی و حتی رنگ خودرو و محورها بایستی از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز لازم را اخذ کنند در غیراینصورت تبعات قانونی متوجه تعویض کننده خواهد شد که براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای مرتکب از ۶ ماه تا یک سال‏، حبس تعریف شده است.
این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز نگرانی از عدم تعهد خودروسازان مبنی بر استمرار افزایش ضریب امنیتی خودروها گفت: براساس توافقات انجام شده بین پلیس و خودرو سازان‏، مقرر شد تا افزایش ضریب امنیتی خودرو ها برابر مفاد جلسات تعاملی و کارشناسی طرفین، استمرار یابد.
وی افزود: اما متاسفانه با وجود افزایش قیمت خودرو، خودروسازان نه تنها به آیتم های امنیتی کم توجهی دارند بلکه از طریق نمایندگی های خود به خریداران اعلام می کنند که در صورت پرداخت وجه مازاد، اقدام به نصب تجهیزات به منظور افزایش ضریب امنیتی خودرو ها می کنند.
به گفته خالقی فرد، این درحالی است که خودروسازان موظف به نصب اینگونه تجهیزات در محصولات تولیدی خود می باشند و القای ناامن بودن خودروها از سوی نمایندگی ها توجیهی نداشته و آثار نامطلوبی در احساس امنیت جامعه خواهد داشت.

یکشنبه ۲۸ آبان   ۱۴:۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.