احتمال عدم وجود یورو تا سال ۲۰۲۰

۲۶م اسفند ،

بینا- یک اقتصاددان معروف در مجمع اِسپرینگ آمبروستی پیش‌بینی کرد که ممکن است یورو تا سال ۲۰۲۰ دیگر وجود نداشته‌باشد.
به گزارش بینا از فارس به نقل از سی‌ان‌ان، جیم اونیل، اقتصاددان گلدمن ساکس که پیش‌تر به‌درستی تغییر قدرت اقتصادی در جهان را پیش‌بینی کرده‌بود، اکنون می‌گوید: ممکن است یورو تا سال ۲۰۲۰ دیگر وجود نداشته‌باشد.
نظرات اونیل در مجمع اِسپرینگ آمبروستی، جایی که نمایندگان در کنار دریاچه آرام کومو، در ایتالیا، گرد‌هم آمده بودند، اعلام شد. اما برخلاف آبهای آرام این دریاچه، بسیاری از نمایندگان احساس می‌کردند که آینده اتحادیه اروپا، که به سبب بحران اقتصادی و درگیری‌های سیاسی بی‌ثبات شده‌است،‌ تیره‌ است.
اونیل طی این نشست در مصاحبه با سی‌ان‌ان، گفت: اگر به صورت کنونی به کار خود ادامه دهیم، تا سال ۲۰۲۰ دیگر خبری از یورو نخواهد بود.
طبق گفته اونیل، تا پایان سال ۲۰۲۰،‌ آلمان ۲ برابر فرانسه به چین صادرات خواهد داشت.
وی افزود: به شوخی به بعضی از سیاست‌گذاران گفتم که در چنین شرایطی،‌ آلمان ترجیح خواهد داد که به جای فرانسه با چین در یک اتحادیه پولی باشد.
نوریل روبینی، یک اقتصاددان دیگر، اندکی کمتر از اونیل نسبت به منطقه یورو بدبین بود.
وی گفت: در مقایسه با سال قبل، زمانی که خطراتی مانند جدایی یونان از منطقه یورو، فروپاشی منطقه یورو و از دست دادن بازار توسط ایتالیا و اسپانیا وجود داشت، شرایط بهتر است.
وی باور دارد که این خطرات به وسیله ارائه تعهد بانک مرکزی اروپا مبنی بر خرید جامع اوراق قرضه در بازارهای ثانویه، کاهش یافته‌اند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.