احتمال عقب‌نشینی اروپا از مالیات انتشار یافتن کربن برای ایرلاین‌ها

۲۳ آبان ،

اتحادیه اروپا از پیشرفت انجام گرفته از سوی نهاد هواپیمایی کشوری سازمان ملل برای کاهش انتشار یافتن دی اکسید کربن صنعت هواپیمایی استقبال کرده و امیدها را نسبت به عقب‌نشینی این بلوک از قانون جنجالی‌اش افزایش داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای اداری سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) که در مونترال مستقر است، به تازگی چگونگی در پیش گرفتن یک رویکرد جهانی برای مقابله با انتشار یافتن دی اکسید کربن شرکت‌های هواپیمایی را مورد بررسی قرار داد.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، اعلام کرد که ارائه یک چارچوب جهانی عینی از سوی ICAO، تغییر قانون این کمیسیون که بر اساس آن شرکت‌های هواپیمایی برای انتشار یافتن دی اکسید کربن باید پول پرداخت کنند را توجیه خواهد کرد.

این کمیسیون تحت فشار بسیاری برای لغو برنامه معامله انتشار یافتن کربن قرار دارد که طبق آن همه شرکت‌های هواپیمایی که از فرودگاه‌های اروپایی استفاده می‌کنند، باید برای هر تن کربنی که از پروازهایشان به این قاره تولید می‌کنند، پول پرداخت کنند. چین و هند حاضر به پذیرفتن این قانون نیستند و مجلس و سنای آمریکا قانونی را تصویب کرده‌اند که پیروی شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از قانون اروپایی را غیرقانونی اعلام کرده است.

به گزارش تفسیری رویترز، کمیسیون اروپا منتقد عملکرد ICAO در این زمینه بوده و بیش از یک دهه عدم فعالیت این سازمان را عامل وضع این قانون برای شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.