احتمال عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

مهر -یک کارشناس ترک مسایل خاورمیانه می گوید: ترکیه امکان دارد تا پایان ماه مبارک رمضان دست به عملیاتی نظامی علیه تروریست های عضو حزب کارگران کردستان این کشور پ.ک.ک که در شمال سوریه مستقر شده اند، بزند.

 

“بیلگهان آلاقیز” کارشناس مسایل خاورمیانه در دانشگاه مرمره استانبول در گفت و گو با مهر در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت رجب طیب اردوغان در برابر بحران سوریه و دولت بشار اسد با بیان این مطلب اظهار داشت: اخبار مربوط به سوریه هشداری برای ترکیه است؛ چرا که کردهای مرتبط با پ.ک.ک در شمال سوریه قدرت یافته اند.

 

این کارشناس مسایل خاورمیانه افزود: این مساله برای ترکیه حساسیت برانگیز است.

 

وی افزود: ترکیه پیش از این دست به عملیات های نظامی علیه پ.ک.ک در شمال شرقی کشور زده بود و بنابراین به دنبال حق خود برای مقابله با این مساله بود. فکر می کنم تا پایان ماه مبارک رمضان ترکیه ممکن است دست به عملیاتی نظامی علیه تروریست های عضو پ.ک.ک که در سوریه مستقر شده اند، بزند.

 

آلاقیر تصریح کرد: البته این موضوعی نیست که در برابر افکار عمومی درباره آن صحبت شود، اما فکر می کنم عملیات نظامی در حال تبدیل شدن به یک گزینه برای دولت ترکیه است.

 

شایان ذکر است در روزهای اخیر چند شهر کوچک در شمال سوریه و در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه در اختیار تروریست های سوریه قرار گرفته بود.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.