احتمال ممنوعیت صادرات پسته

۲۵ام بهمن ،

pistachio[1].jpg

نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی، شوینده و لوازم آشپزخانه از امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن در مصلی تهران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه گوشت مرغ منجمد کیلویی ۵۱۰۰ تومان، گوشت قرمز گرم وارداتی کیلویی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان، گوشت قرمز گوسفندی کشتار روز کیلویی ۲۶ هزار تومان، گوشت مرغ گرم کشتار روز به قیمت عمده فروشی میدان بهمن، برنج هندی کیلویی ۳۸۰۰ تومان و روغن سه درصد کمتر از قیمت خرده فروشی به فروش می رسند.

او اظهار کرد:‌ همیشه در روزهای افتتاحیه نمایشگاه با ظرفیت کامل آغاز به فعالیت نمی کند اما از صبح فردا نرخ گذاری‌ها و فروش به طور دقیق انجام می‌شود و با نظر ستاد تنظیم بازار احتمال دارد مدت زمان نمایشگاه تا ۲۵ اسفند ماه تمدید شود.

وی ادامه داد: فعالیت پررنگ نمایشگاه بیشتر مربوط به عرضه کالاهای اساسی همچون گوشت، مرغ و برنج است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین در مورد آجیل شب عید گفت: به سبب نوسان قیمت ارز و جذاب شدن صادرات، تولیدکنندگان اشتیاق بیشتری برای صادرات نسبت به عرضه پسته در بازار دارند و اگر پسته‌ای در سطح بازار عرضه شود بر مبنای قیمت صادراتی است.

صادقی خاطرنشان کرد: در این رابطه جلساتی برگزار شده تا تمهیداتی اندیشیده شود که قیمت پسته در بازار کاهش یابد و اگر در این زمینه موفق نشویم قرار بر این است که پسته و آجیل با قیمت پایین‌تری در نمایشگاه بهاره عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ آخرین برنامه‌ای که برای کاهش قیمت پسته در نظر داریم ممنوعیت صادرات پسته و افزایش تعرفه صادرات آن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مورد عرضه پسته در نمایشگاه گفت:‌ قیمت کارشناسی شده پسته ۱۰ درصد کمتر از پسته معمولی دامغان و رفسنجان که در حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد است.

صادقی در مورد دیگر محصولات همچون پوشاک، کیف و کفش گفت: این محصولات با تخفیفاتی در حدود ۲۰ درصد نسبت به قیمت عمده فروشی عرضه می‌شوند.

وی گفت: ۳۰۰۰ واحد صنفی پوشاک از اول تا ۲۵ اسفند به فروش فوق العاده می پردازند که در این فروش فوق العاده ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته خواهد شد. همچنین در کنار این واحدها ۲۵۰۰ واحد صنفی در رسته کیف و کفش به عرضه محصولات خود به صورت فروش فوق العاده خواهند پرداخت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران یادآور شد: از اول اسفند تا پایان اسفند ماه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پنج تا ۲۰ درصد تخفیف روی محصولات خود قائل خواهند شد.

۹۰ درصد کالاهای عرضه شده در نمایشگاه جزو مواد غذایی است

به گزارش ایسنا، رییس شورای اصناف نیز در این مراسم گفت: حجم اعظم محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بیشتر مربوط به مواد غذایی است.

قاسم نوده فراهانی افزود: این نمایشگاه با هدف عرضه مواد غذایی در بهمن و اسفند ماه برگزار شد که ۹۰ درصد محصولات عرضه شده در رسته مواد غذایی قرار گرفته‌اند که این عرضه تنها مربوط به این نمایشگاه نخواهد بود ودر نمایشگاه‌های بهاره نیز مواد غذایی و پروتئینی عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی سود قابل توجهی برای عرضه کننده در بر نخواهد داشت از این رو ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف برای مصرف کننده در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

رییس شورای اصناف بیان کرد: در کنار عرضه مواد غذایی، مواد شوینده و محصولات آشپزخانه نیز در این نمایشگاه عرضه می شوند که تخفیف این محصولات پنج تا ۲۰ درصد است.

نوده فراهانی در پایان گفت:‌ به سبب نوسانات قیمت ارز قیمت محصولات بالا است و این نمایشگاه‌ها با تخفیف پنج تا ۲۰ درصدی تاثیر چندانی نخواهند داشت اما برای بعضی از خانواده‌ها اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.