احتمال ورود آنفلوآنزای پرندگان به کشور

۱۸فروردین۱۳،

باشگاه خبرنگاران جوان: طبق آخرین آمار ۱۸ نفر در چین به ویروس تازه آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شده اند که به سبب ناشناخته بودن کدهای ژنتیکی این ویروس هنوز داروی موثر بر علیه آن شناخته نشده است.

دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از شیوع یک نوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در چین خبر داد و گفت: این ویروس که H7 N9 نام دارد از پرندگان به انسان منتقل می گردد که در حال حاضر ۱۸ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۶ نفر از این تعداد فوت، ۱۰ نفر در وضعیت بحرانی و ۲ نفر در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارند.

وی با بیان این که این ویروس برخلاف ویروس پاندمیک H1 N1 قسمت های انتهایی ریه را گرفتار می کند و بسیار شدیدتر و کشنده تر از ویروس آنفلوآنزای مرغی است همچنین این ویروس بر خلاف ویروس H1 N1 علائم درگیری آن در پرندگان بر خلاف انسان بسیار شدیدتر بوده است.

گویا عنوان کرد: اپیدمی این ویروس در شرق آسیا یعنی در چین ایجاد شده و احتمال این که به کشور ما هم برسد وجود دارد ولی نمی توان اظهار نظر قطعی کرد، متاسفانه نگرانی ما آمار بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس تازه است.

وی با تاکید بر این که ۳ آزمایشگاه تحقیقاتی در چین، هنگ کنگ و ژاپن در حال رمزگذاری این ویروس می باشند تصریح کرد: این ویروس شناخته شده ولی برای دادن دارو موثر بر علیه این ویروس باید کد ژنتیکی این ویروس رمزگشایی شود.

گویا خاطر نشان کرد: کسانی که در ایام تعطیلات به کشور چین سفر کرده اند در صورت تماس با پرندگان  و ایجاد هر گونه علائم بیماری حتماً بعد از ورود به کشور به پزشک مراجعه کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.