احتمال ورود آنفلوآنزای پرندگان به کشور وجود دارد

۱۸فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از شیوع یک نوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در چین خبر داد و گفت: این ویروس که H7 N9 نام دارد از پرندگان به انسان منتقل می گردد که در حال حاضر ۱۸ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۶ نفر از این تعداد فوت، ۱۰ نفر در وضعیت بحرانی و ۲ نفر در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارند.

وی با بیان این که این ویروس برخلاف ویروس پاندمیک H1 N1 قسمت های انتهایی ریه را گرفتار می کند و بسیار شدیدتر و کشنده تر از ویروس آنفلوآنزای مرغی است همچنین این ویروس بر خلاف ویروس H1 N1 علائم درگیری آن در پرندگان بر خلاف انسان بسیار شدیدتر بوده است.

گویا عنوان کرد: اپیدمی این ویروس در شرق آسیا یعنی در چین ایجاد شده و احتمال این که به کشور ما هم برسد وجود دارد ولی نمی توان اظهار نظر قطعی کرد، متاسفانه نگرانی ما آمار بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس تازه است.

وی با تاکید بر این که ۳ آزمایشگاه تحقیقاتی در چین، هنگ کنگ و ژاپن در حال رمزگذاری این ویروس می باشند تصریح کرد: این ویروس شناخته شده ولی برای دادن دارو موثر بر علیه این ویروس باید کد ژنتیکی این ویروس رمزگشایی شود.

گویا خاطر نشان کرد: کسانی که در ایام تعطیلات به کشور چین سفر کرده اند در صورت تماس با پرندگان  و ایجاد هر گونه علائم بیماری حتماً بعد از ورود به کشور به پزشک مراجعه کنند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.