احتمال وقوع سیل در ارتفاعات البرز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز طی ۳ روز آینده خبر داد.

مهر : مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز طی ۳ روز آینده خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: طی عصر پنج شنبه در غرب آذربایجان غربی و طی روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان به سبب بارش شدید گاهی با تگرگ، آب گرفتگی معابر و سیلاب پیش بینی می شود.

به گفته وی، طی روز جمعه در استان اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و در روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای گیلان، مازندران و گلستان دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

امیدوار اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی در روز پنج شنبه به شمال غرب کشور نزدیک می شود و طی روزهای پایانی هفته جاری در استانهای واقع در شمال غرب و سپس در روزهای آغازین هفته آینده علاوه برمناطق فوق در استانهای واقع در نوار شمالی فعال است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعدازظهر پنج شنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان رگبار باران گاهی با رعدوبرق و تگرگ و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین ، گیلان و به تدریج علاوه بر مناطق فوق در استانهای البرز، تهران، شمال سمنان، مازندران و گلستان رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد و دربرخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود. این شرایط به تناوب در روزهای شنبه و یکشنبه نیز دراین مناطق ادامه دارد.

امیدوار تأکید کرد: دمای هوا در روز جمعه در شمال غرب و در روزهای شنبه و یکشنبه در نوار شمالی به طور محسوس کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: همچنین پیش بینی می شود که بارش در عصر پنج شنبه در شمال آذربایجان غربی و در روز جمعه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه دریای خزر نیز دراین مدت مواج پیش بینی می شود افزود: غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز مواج خواهد بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.