احتمال پیوستن سیگار و قهوه به لیست مواد ممنوعه دوپینگی از سال ۲۰۲۴

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

76-39.jpg

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از احتمال احتمال پیوستن سیگار و قهوه به لیست مواد ممنوعه دوپینگی از سال ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: بهتر است ورزشکاران از هم اکنون استعمال مواد دخانی را ترک نمایند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

دکتر لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه نیکوتین موجود در سیگار، قلیان، چپق و کافئین موجود در نسکافه و قهوه به سبب اینکه ضربان قلب را افزایش داده و کارایی ورزشکار را بالا می برند احتمالا از سال ۲۰۲۴ به بعد در لیست مواد ممنوعه قرار خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: ولی ما باید برای قطعی شدن آن منتظر روشن شدن نتیجه آزمایشات المپیک لندن باشیم. در حال حاضر گروهی از محققان در حال بررسی این موضوع می باشند که آیا کسانی که مدال آورده اند، در خونشان نیکوتین بوده است یا خیر. به عنوان مثال تا چه میزان احتمال دارد ورزشکاری که صبح نسکافه خورده بعدازظهر مدال آورده باشد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید نمود: با توجه به اینکه سیگار عامل بسیاری از امراض از جمله سکته قلبی و مغزی و ۱۴ نوع سرطان است، بهتر است ورزشکاران ما از هم اکنون به فکر ترک سیگار، قلیان، پیپ و مانند آن باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.