احتیاط سرمایه گذاران برای خرید طلا

احتیاط سرمایه گذاران برای خرید طلا | چاپ |
چهارشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۵:۳۹

سرمایه گذاران به دنبال دلیل منطقی برای خرید طلا هستند

بینا- بهای اونس جهانی طلا از ماه مارس (فروردین) سال جاری تاکنون در محدوده پر نوسان۱۵۳۵ دلار تا ۱۷۰۰ دلار مبادله شده است بنابراین جای تعجب نیست که سرمایه گذاران با احتیاط کامل و آگاه برای خرید طلا گام بردارند.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ کیتکو، بدیهی است که انتشار اخبار اقتصادی جهان روی طلا تاثیر بسزایی می گذارد، برای مثال، اطلاعات اقتصادی اخیر منتشر شده از میزان تجارت چین نا امید کننده بود، رشد اقتصادی ژاپن در نیمه دوم سال جاری ۱٫۴ درصد افزایش یافته است که کمتر از رقم حد انتظار اقتصاددانان می باشد که منجر به افزایش امیدواری سرمایه گذاران نسبت به ارائه محرکه اقتصادی بیشتر از سوی بانک های مرکزی این کشورها می شود.
براین اساس، رشد اقتصادی آلمان در نیمه دوم سال جاری ۰٫۳ درصد با افزایش روبه رو شده است و رشد اقتصادی فرانسه علیرغم کاهش در نیمه اول سال جاری، در نیمه دوم سال جاری ثابت و بدون تغییر مانده است که موجب کاهش امیدواری سرمایه گذاران نسبت به ارائه محرکه اقتصادی بیشتر از سوی بانک های مرکزی این کشورها شده است.
این گزارش می افزاید، شاخص COMEX آمریکا پس از کاهش ۰٫۸۵ درصدی طی هفته گذشته حدود ۱٫۲۵ درصد در روز دوشنبه کاهش یافته است و اونس جهانی طلا اوایل صبح سه شنبه ۱۵۹۱ دلار و۵ سنت مبادله شده است.
برپایه گزارش سایت طلا، با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران در تعطیلات تابستانی به سر می برند هفته گذشته آرامش در بازارهای مبادلاتی خارجی حاکم بود به طوری که شاخصS&P 500 0.14 درصد ، شاخص یورو استاکس ۰٫۳۷ درصد و شاخص یورو و دلار ۰٫۲۷ درصد و شاخص اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا ۱٫۴۷ درصد با رشد توام بوده اند.
بهای اونس جهانی طلا از ماه مارس (فروردین) سال جاری تاکنون در محدوده ۱۵۳۵ دلار تا ۱۷۰۰ دلار مبادله شده است بنابراین جای تعجب نیست که سرمایه گذاران به دنبال دلیل منطقی برای خرید طلا باشند و از مبادلات آن سود ببرند.
کارشناسان اقتصادی بانک بارکلی معتقدند در حالی که اونس جهانی طلا از سپتامبر سال گذشته تاکنون از ۱۹۲۱ دلار و ۱۸ سنت فراتر نرفته است و سرمایه گذاران طلا را در سطح بالاتر از ۱۶۰۰ دلار مبادله کرده اند.
شایان ذکر است، کارشناسان اقتصادی بانک بارکلی پیش بینی کرده اند اونس جهانی طلا در ماه آگوست سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و در محدوده ۱۵۴۵ تا ۱۵۶۰ دلار خریداری خواهد شد.
به گفته ” لوئیس جیمز” تحلیلگر اقتصادی بانک بارکلی در حال حاضر بهترین دلیل منطقی برای ادامه خرید طلا احتیاط است که بهتر از حدس وگمان می باشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.