احداث باشگاه‌های سالمندان در پهنه‌های تهران با تصویب لایحه شهر دوستدار سالمند

خبرگزاری پانا: مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون لایحه شهر دوستدار سالمند با ایجاد تغییرات لازم توسط کمیسیون اجتماعی شورای شهر تایید شده و به زودی در صحن علنی شورا به تصویب می رسد، گفت: با تصویب این لایحه سال آینده در پهنه های پایتخت باشگاه سالمندان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد مهدی گلمکانی پیرامون وضعیت بررسی لایحه شهر دوستدار سالمند در کمیسیون اجتماعی شورای شهر افزود: هم‌اکنون تغییراتی در این لایحه صورت گرفته مانند کاهش سن سالمند از ۶۵ سال به ۶۰ سال برای برخورداری از امکانات، که ان شاءالله به زودی در صحن علنی شورا به تصویب برسد.

وی افزود: پس از تصویب لایحه شهر دوستدار سالمند توسط شورای شهر، دستورالعمل اجرایی تنظیم و بودجه لازم نیز برای دستگاه های مختلف شهرداری پیش بینی می شود.

گلمکانی با بیان اینکه لایحه شهر دوستدار سالمند در سال آینده اجرایی می شود، گفت: از سال آینده با توجه به تصویب این لایحه، تمهیدات لازم برای سالمندان در بخش‌های حمل و نقل، ساخت‌وساز و مناسب‌سازی معابر و مسکن سالمندان و مشارکت شهروندان برای ارائه مطلوب خدمات به شهروندان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از ایجاد باشگاه‌های روزانه سالمندان در پهنه های تهران خبر داد که سال آینده احداث خواهد شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت ۷۵ هزار کانون درشهر تهران، خاطرنشان کرد: در روز جهانی سالمند نیز با همکاری این کانون ها، فعالیت هایی از قبیل برگزاری تورهای تهران گردی، بازدید از سرای سالمندان، اجرای برنامه های آموزشی ، بحث انتقال تجربیات ،کوه پیمایی و راه پیمایی به انجام رسید.

وی افزود: در ایستگاه‌ها و خانه‌های سلامت نیز تست‌های غربالگری ، قند خون و توصیه‌های روانشناسی صورت گرفت.

به گزارش پانا، چندی پیش دکتر سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز از تصویب لایحه ” شهر دوستدار سالمند ” در کمسیون اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تصویب لایحه شهر دوستدار سالمند اقدامات شهرداری تهران در خصوص تامین و رعایت حقوق این قشر انسجام بیشتری به خود یابد.

ایازی ادامه داد: لایحه شهر دوستدار سالمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای مناسب‌سازی معابر جهت استفاده سالمندان، مشارکت‌ سالمندان در امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین آگاه‌سازی آنها برای فعالیت‌های خود مراقبتی در سنین سالمندی را مدنظر قرار داده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص افزایش حضور اجتماعی سالمندان تصریح کرد: ایجاد کانون‌های سالمندان در ۳۷۴ محله شهر تهران یکی از مهمترین اقداماتی است که به منظور افزایش حضور اجتماعی و نقش آفرینی آنها در فعالیت‌های سلامت محور توسط اداره‌کل سلامت انجام شده است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های مناسبتی، کارگاه‌های آموزشی، ارایه خدمات سلامت، توزیع اقلام آموزشی و گردهمایی‌ها از دیگر اقداماتی است که در زمینه انجام شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.