احداث شعبه موزه لوور فرانسه و گوگنهایم آمریکا در ابوظبی (+عکس)

۰۱م آذر ،

موزه لوور ابوظبی قرار است در سال ۲۰۲۴ افتتاح شود.مقامات اماراتی گفته اند در این موزه آثار تاریخی این کشور و دیگر کشورهای جهان به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از رویترز، سازمان گردشگری و فرهنگ ابوظبی اعلام کرد ساخت موزه لوور ابوظبی در نیمه اول ۲۰۲۴  آغاز می گردد.
این سازمان افزود: علاوه بر لوور فرانسه، شعبه ای از موزه گوگنهایم نیویورک نیز در ابوظبی ساخته خواهد شد.
موزه گوگنهایم از معروف‌ترین موزه‌های جهان در شهر بیلبائوو اسپانیا علاوه بر ابوظبی، دارای شعبه هایی در نیویورک، ونیز و برلین نیز هست.
پیش از این قرار بود این دو موزه بین سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ افتتاح شوند اما این موضوع به سبب بازنگری مقامات ابوظبی، به تاخیر افتاد.
قرار است این دو موزه تازه در جزیره السعدیات در ساحل شهر بندری ابوظبی و در چارچوب طرحی فرهنگی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار ساخته شوند. این طرح شامل ساخت زمین گلف و دیگر پروژه های فرهنگی از جمله “موزه ملی” “تئاتر ملی و هنرها” نیز می گردد.
رویترز می نویسد: توسعه جزیره السعدیات یکی از بزرگترین طرح های فرهنگی در خاورمیانه است اما در سال قبل میلادی بیش از ۱۳۰ هنرمند گفتند که در اعتراض به سوء استفاده از کارگران خارجی در امارات، شعبه موزه گوگنهایم در این جزیره را تحریم می کنند.
موزه لوور ابوظبی قرار است در سال ۲۰۲۴  افتتاح شود.مقامات اماراتی گفته اند در این موزه آثار تاریخی این کشور و دیگر کشورهای جهان به نمایش درخواهد آمد.
موزه لوور ابوظبی براساس قراردادی میان مقامات ابوظبی ، دولت فرانسه و  موزه لوور در پاریس ، ساخته می گردد.
این موزه توسط “ژان نوول” (Jean Nouvel)  معمار برجسته فرانسوی و برنده جایزه پریتزکر ۲۰۰۸ طراحی شده است. این جایزه همانند نوبل معماری است.


موزه لوور پاریس


ماکت موزه گوگنهایم ا
بوظبی

موزه لوور در کنار موزه گوگنهایم در جزیره السعدیات

جزیره السعادات امارات محل ساخت موزه لوور و گوگنهایم ابوظبی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.