احداث شهر تازه حورا از سال آینده آغاز می گردد

۰۱م اسفند ،

به گزارش ایرنا ˈخسرو سامریˈ روز سه شنبه در کارگروه تخصصی و امور زیر بنایی و شهر سازی افزود: شهر تازه حورا طبق پیش بینی اولیه یک هزار و ۲۰۸ هکتار وسعت دارد و قابلیت پذیرش ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را دارد.

وی اضافه کرد: این شهر در مرحله اول برای پذیرش حدود ۴۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است همچنین از حیث موقعیت مکانی و با توجه به فاصله مناسب نسبت به مرکز شهر می تواند سرریز شهر همدان را بپذیرد.

وی با ذکر اینکه متولی احداث شهر تازه حورا شرکت عمران و بهسازی شهرهای تازه است اظهار داشت: عوامل این شرکت از سال آینده در محل احداث این شهر مستقر شده و با همکاری مجموعه استان کار خود را آغاز می کنند.

وی یاداوری کرد: طرح تاسیس شهر تازه حورا از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان همدان است که با تصویب این طرح در کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه ریزی این طرح به تهران ارسال و در نهایت با اجرای این طرح موافقت شد.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه بررسی طرح های پیشنهاد شده ضمن موافقت اعضا با اجرای طرح تولید قطعات پیش ساخته بتنی و بتن آماده در شهرستان کبودرآهنگ موافقت کرد.

سامری بر ضرورت ساماندهی وضعیت واحدهای تولید بتن آماده استان تاکید کرد و از مسوولان بخش صنایع خواست تا در تایید طرح های پیشنهادی، موقعیت مکانی و دسترسی آنها به معادن را در نظر گیرند.

وی اظهار داشت : با توجه به پراکنش واحدهای تولیدی مهم نظیر واحد تولیدی بتن آماده، شن و ماسه و تولید آسفالت ، باید مجوزهای لازم بر اساس نیاز شهرستان ها ارائه شود.

وی تاکید کرد: در شهرستان همدان به لحاظ اشباع شدن و تکمیل ظرفیت مجاز برای تولید بتن آماده از این پس مسوولان صنایع و معادن مجوزی برای احداث چنین واحدهایی در مرکز استان ارائه ندهند.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: توجه مدیران به اسناد بالادستی و طرح آمایش استان در استخراج طرح های اقتصادی ضروری است.

۷۵۲۵/۵۷۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.