احداث مسجد، رویای مسلمانان آتن

۱۴م دیماه ،

علیرغم وعده دولت یونان به مسلمانان برای احداث اولین مسجد در شهر «آتن»، اما همچنان این وعده توسط اعتراضات گسترده کلیسای ارتدوکس و حزب نئوفاشیست به تعویق می افتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما ؛ سید محمد جمیل، مسلمان پاکستانی-یونانی گفت: عدم وجود مسجد در آتن برای مسلمانان ساکن این شهر فاجعه بسیار بزرگی است. دولت یونان به تمامی مذاهب احترام نمی گذارد و برای مسلمانان یک مسجد قانونی احداث نمی کند.
اقلیت رو به رشد مسلمانان ساکن آتن سال هاست که در انتظار ساخت اولین مسجد شهرشان می باشند. دولت نیز برخلاف اعتراضات گسترده کلیسای قدرتمند ارتدوکس، متعهد شده بود تا برای مسلمانان این شهر مسجدی احداث کند اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در این باره صورت نگرفته است.
سال ها پیش یک سربازخانه متروک در مرکز شهر برای ساخت مسجد انتخاب شد اما تاکنون دست نخورده باقی مانده است.
«استراتوس سیموپولوس»، دبیر کل وزارت توسعه اظهار داشت: در قبل میان بعضی از اقشار جامعه یونان بر سر مسئله احداث این مسجد ترس و واهمه ای وجود داشته است، اما ما باید به این ترس غلبه کنیم.
کلیسای ارتدوکس سال ها با این طرح به مخالفت پرداخته و اعلام کرده که یونانیان آماده دیدن مناره در مرکز شهر آتن نیستند. اگرچه کلیسای یونان اخیرا به ساخت مسجد راضی شده است اما بعضی از چهره های ارشد کلیسا همچنان مخالف ساخت مسجد در آتن می باشند.
گفتنی است؛ به سبب نبود مسجد ده ها هزار نفر از مهاجران مسلمان نمازهایشان را در خانه های شخصی می خوانند و مجبورند برای مراسم عروسی، تشییع جنازه و دیگر مراسم خود صدها کیلومتر تا شمال یونان طی کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.