احداث منطقه دانشگاهی در آسیای مرکزی

48.gif

۵۷ عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با ایجاد اقدامات مشترک درصدد پیشرفت و ارتقای سطح آموزش عالی و دانشگاهی هستند، در همین راستا قزاقستان در آستانه ایجاد یک منطقه آموزش عالی در آسیای مرکزی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یونیورسیتی نیوز، چندی قبل در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در مکه معظمه و نشست عمومی سران آموزش عالی اوراسیا در قزاقستان این طرح به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

باخژان ژوماگولوف، وزیر آموزشی قزاقستان در دیدار سران کشورهای جهان از عقد پیمان همکاری‌های دوجانبه با ۱۲۴ کشور جهان برای ایجاد منطقه دانشگاهی در آسیا مرکزی خبر داد.

سیستم آموزشی و دانشگاهی قزاقستان جزو سیستم دانشگاهی اروپا و کشورهای مشترک المنافع محسوب می‌شود.

وی ایجاد فضای آموزش عالی و دانشگاهی در آسیا مرکزی را از اولویت‌های دولت فعلی قزاقستان برشمرد و افزود: چرخه اقتصادی و اجتماعی این کشور در حال توسعه گسترده است.

قرار است از سال ۲۰۲۴، ۳۲ مرکز آموزش عالی قزاقستان به ارائه واحدهای درسی سه زبانه بپردازند.

ژوماگولوف، وزیر آموزشی قزاقستان درباره جزئیات ارائه دروس سه زبانه از سال ۲۰۲۴ در قزاقستان، افزود: نور سلطان نظربایف، رییس‌جمهور قزاقستان خواستار افزایش سطح سواد بین مردم شده است و اعلام کرده است مردم این کشور باید توان صحبت کردن به سه زبان قزاقستانی، روسیه‌ای و انگلیسی را به دست آورند.

گفتنی است، حسن عبدو عزیز، رییس دانشگاه ملی مالزی افتتاح این طرح را آغازی برای گسترده کردن فضای دانشگاههای اسلامی عنوان کرد که بارها در جلسات مختلف سازمان همکاری اسلامی مطرح شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.