احداث نخستین پارکینگ مکانیزه ورودی غربی پایتخت – اخبار اجتماعی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۹ از احداث نخستین پارکینگ مکانیزه در منطقه خبر داد و گفت: بزودی و پس از مهیا شدن شرایط ، عملیات ساخت آغاز می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۹، وحید رضا محمدی با اعلام این خبر گفت: منطقه ۹ به عنوان ورودی غربی تهران و واقع در پهنه جنوبی خیابان آزادی ، دارای بافتی ناپایدار و قطعات ریزدانه و ۳۱ درصد بافت فرسوده است.
وی ادامه داد: از اینرو و با توجه به جمعیت ثابت و شناوری که از سطح محدوده تردد می کنند ، لذا تامین پارکینگ از ضروری ترین مسائلی است که مورد اهمیت واقع شده است.
محمدی با اشاره به تسهیلات موجود در خصوص تامین پارکینگ به شهروندان منطقه اظهار داشت: پس از اجرای طرح تفصیلی جدید بصورت دستورالعمل ابلاغ شده است.
وی با بیان دستورالعمل جدید ویژه بافت ریزدانه و تامین پارکینگ گفت: اگر در گذشته به ازای هر واحد یک پارکینگ تامین می شد ، در طرح و برنامه جدید جهت قطعات زیر ۱۰۰ متر ، برای هر واحد تامین نیم واحد پارکینگ کافی است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۹ از دیگر تسهیلات اعطایی را ویژه املاک تجمیعی دانست و افزود: در طرح تفصیلی جدید هرچه تعداد واحدهای تجمیع شده بیشتر باشد به همان اندازه مالکان می توانند علاوه بر بهره مندی از تخفیف عوارض، از تخفیف های بخش پارکینگ نیز بهره مند شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات شهردار منطقه و در راستای کاهش مشکل پارک خودروها ، پیش بینی شده با مشارکت بخش خصوصی املاک شناسایی و در آینده ای نزدیک ساخت پارکینگ مکانیزه آغاز شود./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.