احداث و تجهیز ۸ کتابخانه عمومی در شمال تهران

فروردین ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ از احداث و تجهیز ۸ کتابخانه عمومی در سطح محلات و بوستانهای این منطقه خبر داد.

پیرهادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: به منظور افزایش ارتقای سطح دانش و تامین نیازهای فرهنگی در سطح منطقه اقدام به تجهیز و احداث ۸ کتابخانه عمومی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به محل کتابخانه ها تصریح کرد: این کتابخانه ها در بوستان بهشت مالدان، دکتر شریعتی، شهرک فجر سرای محله امانیه، آرارات، داوودیه، اختیاریه و مجموعه  شهربانو درحال احداث و تجهیز است.
پیر هادی در ادامه اظهار داشت: برای تجهیز هر یک از کتابخانه ها حدود ۲ هزار جلد با موضوعات دانشگاهی، روانشناسی، ادبیات، داستان، تاریخی، مذهبی و عرفان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به خاص بودن ۳ کتابخانه بهشت مادران و مجموعه شهر بانو و محله امانیه افزود: تامین و خرید کتاب برای دو کتابخانه ی بهشت مادران و مجموعه شهربانو کتابهای مرتبط با بانوان و محله امانیه محوریت کودکان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان ارزشمندترین مقوله انتقال معارف و علوم از قبل به نسل امروز اظهار داشت: افتخار ما مسلمانان این است که قران به عنوان بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص) یک کتاب است.

وی با اشاره به توسعه ی کتاب و کتابخانه به عنوان شاخص های رشد ملی در هر کشور خاطر نشان کرد: توسعه ی کتابخانه های عمومی از مهمترین راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در کشور است که از شاخص های رشد ملی به حساب می آید. /رج


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.