احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان های شریعتی و ولی عصر(عج)

۰۷خردادماه،

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ تهران از احداث ۲ پارکینگ طبقاتی در خیابان های دکتر شریعتی و ولی عصر (عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی طیبانی با اشاره به اینکه  توسعه و گسترش پارکینگ های عمومی بخشی از بار ترافیکی معابر را کاهش می دهد افزود:  با توجه به اینکه پارک خودرو  درحاشیه  معابر و خیابان ها تا حدودی در جریان ترافیکی خلل ایجاد می کند در همین راستا در آینده نزدیک دو پارکینگ طبقاتی در مجاورت  ایستگاه مترو شریعتی و همچنین خیابان ولی عصر واقع در  خیابان نیلو به بهره برداری می رسد.
 
طیبانی در ادامه اظهار داشت :  پارکینگ مجاور ایستگاه مترو شریعتی تکمیل شده است و با پیگیری های این حوزه به زودی پذیرای مراجعین خواهد بود و پارکینگ واقع در خیابان نیلو نیز در حال احداث و تکمیل است .
 
معاون شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه بهره برداری از این پارکینگ ها می تواند تا حدود بسیاری از  توقف حاشیه ای در خیابان های شریعتی ، میدان ونک و خیابان ولی عصر را کاهش دهد تصریح کرد: شهرداری با ارائه تسهیلات تشویقی به مالکین از احداث پارکینگ های عمومی استقبال می کند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی شهروندان در کلانشهر تهران موضوع ترافیک و فضای پارک خودرو است افزود: در سال قبل نیز پارکینگ طبقاتی در خیابان شریعتی تقاطع خیابان شهید شهید دستگردی به بهره برداری رسید که این محل  با نصب تابلوهای راهنمای  مسیر در معابر این منطقه جهت نمایی شده است .
 
طیبانی طی سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یکهزار و ۲۰۰ خودرو شماره گذاری و به ناوگان شهری افزوده می گردد خاطر نشان کرد: این در حالی است که سرعت احداث معابر هیچ وقت نمی تواند با سرعت تولید ، واردات و استفاده از خودرو برابری کند و در کشورهای توسعه یافته سیاست توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از وسایل شخصی کاملا” منسوخ شده است .
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت : در کشورهای توسعه یافته  درآمدهای عمومی برای اجرای زیر ساخت های حمل و نقل عمومی همچون احداث خطوط مترو، اتوبوسرانی و قطارهای شهری صرف می گردد و هزینه های استفاده از وسایل شخصی همچون هزینه سوخت ،پارکینگ و حتی تردد در محدوده های شهری افزایش می یابد تا شهروندان به استفاده بیش از بیش از سیستم حمل و نقل عمومی تشویق شوند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.