احداث پایانه حمل و نقل عمومی تاکسی در میدان شمشیری

۲۸م آذر ،

شهردار منطقه ۹ تهران گفت: احداث پایانه حمل و نقل عمومی تاکسی در ضلع شمال غرب میدان شمشیری با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال اجرا بوده و تا اواسط دی ماه به اتمام می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۹ ، حسین سلطانی در این خصوص اظهار داشت: پایانه مسافربری شمشیری یکی از مهمترین مبادی سفرهای داخل شهری شهروندان جنوب غرب تهران است و مشکلات موجود در پایانه و کمبود فضای موجود جهت استقرار ناوگان حمل ونقل از مواردی بود که شهروندان به طور جدی خواستار اصلاح آن بودند. 
وی تصریح کرد: به سبب تقاضای بسیار سفر در این بخش از پایتخت و استفاده نامناسب از فضای موجود جهت توقف وسایل نقلیه همگانی و پس از مطالعات صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه و پس از اخذ مصوبات کمیته حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، احداث پایانه مورد تایید قرار گرفت.
سلطانی ادامه داد: پس از تملک زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ضلع شمال غربی میدان شمشیری و با توجه به حجم ناوگان حمل و نقل در خصوص ساماندهی پایانه اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفت. 
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: با اصلاح هندسی و تغییر وضعیت اعم از پوشش سرتاسری نهر و جابجایی و کاهش عرض رفوژ میانی در خیابان امامزاده عبدالله (ع) حدفاصل تقاطع شبیری و سه راه آذری نسبت به افزایش مساحت پایانه تا حد امکان اقدام شده است. 
وی با بیان اینکه طی این عملیات ۶ و نیم متر به عرض معبر افزوده می گردد گفت: در حال حاضر عملیات اصلاح هندسی  پیشرفت ۴۰ درصدی داشته و در همین راستا بالغ بر۱۰۰ متر مکعب تخریب بتون، ۵۰ متر مکعب خاکبرداری  و اجرای ۴۰۰ عدد جدول بتونی ۵۰ سانتی متری و بتون ریزی بیش از ۷۰ متر مکعب و ۳۰۰ عدد دال بتونی در جهت پوشش نهر انجام شده است. 
سلطانی افزود: در حال حاضر پوشش نهر ضلع شرقی به اتمام رسیده و عملیات در مرحله تخریب رفوژ میانی به طول ۱۵۰ متر و به عرض ۴ متر پیگیری می گردد که با توجه به وضعیت جوی و عدم امکان آسفالت ریزی ، آغاز این مرحله به تعویق افتاده است و در ضلع غربی و براساس باز بینی مجدد ، عملیات پر کردن یا پوشش نهر در دستور کار قرار دارد. 
شهردار منطقه ۹ در پایان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ، کل این عملیات اواسط دی ماه به اتمام خواهد رسید و این پروژه علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه و روانسازی ترافیک محدوده ،  نقش عمده ای در جمع آوری آبهای سطحی خواهد داشت. 
به گفته وی با ایجاد تغییرات و ساماندهی ذکر شده گامی بلند در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان برداشته و امیدواریم شاهد تحول در حمل و نقل عمومی پهنه غربی پایتخت باشیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.