احداث ۲۰درصد مسکن در تعاونی‌ها

به گزارش نوساز، غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر با اعلام اینکه آخرین آمار رسمی تعاونی های تشکیل شده در کشور، ۱۸۰هزار شرکت است، گفت: هم اکنون ۴۰ میلیون نفر در بنگاه های تعاونی کشور عضویت دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه، اظهار داشت: همچنین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اشتغال در بخش های مختلف کشور از طریق تعاونی ها به ثبت رسیده که این از آمار متوسط جهانی اشتغال زایی تعاونی ها به مراتب بالاتر است.

حسینی نیا با بیان اینکه هم اکنون در دنیا از هر ۷ نفر ۱ نفر عضو تعاونی ها است، ادامه داد: با این حال، در ایران از هر ۳ نفر ۱ نفر عضو تعاونی است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تاکید کرد: بیش از نیمی از تعاونی های ایجاد شده در کشور پس از ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت های تعاونی تولیدی از کل بنگاه های تعاونی کشور، حدود ۸۴ هزار شرکت تعاونی است، گفت: به عبارتی حدود ۴۷ درصد از تعاونی های ثبت شده در کشور شرکت های تعاونی تولیدی هستند که در گرایش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، تامین نیاز تولید کنندگان، عمرانی و فرش دستباف فعالیت می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه، تاکید کرد: در بخش کشاورزی و روستایی نیز سهم تعاونی ها حدود ۳۰ درصد برآورد شده است که البته در برخی محصولات تولیدی تعاونی ها، این سهم تا ۹۰ درصد هم افزایش می یابد.

حسینی نیا تصریح کرد: می توان گفت در بخش مسکن حدود ۲۰ درصد از بناهای مسکونی ساخته شده در مناطق شهری کشور توسط تعاونی ها احداث شده اند. با این حال، تعاونی ها در حال حاضر در ساخت بیش از ۱ میلیون واحد مسکن مهر نقش آفرین هستند.

این مقام مسئول در بخش تعاون، گفت: محصول پسته و فرش دستباف ایرانی که دو محصول عمده صادراتی ایران است، توسط تعاونی ها و اعضایشان تولید و بازاریابی می شود.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل زمینی نیز سهم تعاونی ها بیش از ۵۰ درصد برآورد می شود و بالغ بر ۳۰ درصد از واگذاری سهام شرکت های دولتی مشمول خصوصی سازی، یعنی بیش از ۳۲ هزارمیلیارد تومان در قالب تعاونی های سهامی عدالت به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه واگذار شده و یا در دست واگذاری است.

حسینی نیا، اظهار داشت: بالغ بر ۵۰ درصد از کلیه صاحبان حرف و مشاغل کوچک و متوسط کشور، برای ارتقاء رقابت پذیری خود در تعاونی های مربوط به خود عضویت دارند و بیش از ۸۰ درصد از کارکنان دولت و کارگران کشور نیز به منظور تامین نیازهای رفاهی خود در تعاونی های مصرف، مسکن و اعتبار عضویت دارند.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.