احزابی که خلاف مبانی عمل کنند منحل می‌شوند/ تشکیل احزاب نیازمند هزینه‌های گزاف است

فروردین ۱۴۰۳

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تشکیل احزاب نیازمند هزینه‌های بسیار بسیاری است که بعضی اشخاص از دولت توقع حمایت‌های مالی دارند و نمی‌توان از دولت منتخب هم چنین توقعی داشت و باید دست از انتقاد‌ها و بهانه‌های بی‌خود مبنی بر ارائه مطالبه و درخواست از دولت منتخب بردارند.

“احمد نجابت” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ چگونگی فعالیت احزاب در ایران اظهار داشت: پس از انقلاب شاهد شکل‌گیری حزب فراگیر جمهوری از سوی بزرگان کشور همچون “مقام معظم رهبری”،”آیت‌الله هاشمی رفسنجانی”، “آیت‌الله موسوی اردبیلی”، “شهید باهنر” و… بودیم، که بنا به دلایلی فعالیت خود را محدود کردند اما در حال حاضر شاهد فعالیت بسیاری از احزاب در کشور هستیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه متأسفانه مردم در ذهن خود خاطره خوشی از فعالیت احزاب در کشور ندارند، افزود: تشکیل حزب در کشور باید براساس آرمان‌های انقلاب و مبانی اسلامی باشد و در حال حاضر هیچ مشکلی برای تشکیل حزب در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت اشتباه بعضی از احزاب سیاسی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به فضای آزاد در کشور احزابی که خلاف مبانی عمل کنند منحل خواهد شد و خواسته بعضی اشخاص و سیاسیون از دولت منتخب دربارهٔ نحوه فعالیت احزاب از لحاظ زمانی مناسب نیست.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه دولت یازدهم فعالیت احزاب نیست که بخواهد آن را در دستور کار قرار دهد؛ گفت: در حال حاضر دولت بهتر است که قانون احزاب را بررسی و در صورت کمبود‌های موجود در آن لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.

نجابت تصریح کرد: اشکالات موجود داخل بعضی احزاب به عملکرد خود آن اشخاص باز می‌گردد و بنا به دلایلی اشکال را به قانون احزاب در کشور مرتبط می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل حزب در کشور خاطرنشان کرد: تشکیل احزاب نیازمند هزینه‌های بسیار بسیاری است که بعضی اشخاص از دولت توقع حمایت‌های مالی دارند در هیچ کجای دنیا چنین مسئله‌ای پذیرفته شده نیست و نمی‌توان از دولت منتخب هم چنین توقعی داشت.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد و رفتار اشخاص و بعضی سیاسیون در رابطه با تأسیس حزب دارای ایراد و اشکالاتی است که باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح نظر مردم را به خود جلب کند و در پارلمان کرسی‌های لازم را بدست آورند و دست از انتقاد‌ها و بهانه‌های بی‌خود مبنی بر ارائه مطالبه و درخواست از دولت منتخب بردارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.