احزاب سیاسی یونان برای تظاهرات فردا فراخوان صادر کردند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آتن، احزاب سیاسی یونان برای شرکت مردم در تظاهرات ضد حضور صدر اعظم آلمان در یونان فراخوان صادر کردند.

ˈالکسیس چپراسˈرهبر حزب چپ ائتلاف( سی ریزا) دوشنبه بعدازظهر حضورˈانگلا مرکلˈصدر اعظم آلمان را به منزله حمایت وی از تشدید سیاست ریاضت اقتصادی دولت قلمداد کرد و از کلیه شهروندان کشورش خواست که بصورت گسترده در تظاهرات فردا شرکت کنند.

وی به خبرنگارن گفت:صدر اعظم المان برای تشویق و حمایت دولت به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی که از زمان اجرای آن تاکنون کشور را بسوی فقر بی سابقه هدایت کرده، به آتن سفر می کند و ملت بایستی با حضور گسترده در تظاهرات فردا، مخالفت خود رابا حضور و سیاست های تحمیلی وی بر آتن و مردم یونان،را نشان دهند.

در همین حال ˈ الکا پاپاریگاˈ رهبر حزب چپ یونان ( ک.ک .ا) نیز به خبرنگاران گفت:حضور نماینده سرمایه داری در کشور یونان که ملت را به سوی فقر هدایت می کند،برای ملت یونان غیر قابل قبول می باشد و از شهروندان این کشور خواست که مخالفت خود با حضور ˈ انگلا مرکلˈ صدر اعظم المان و سیاست های ریاضت اقتصادی دیکته شده وی به دولت یونان، را با حضور گسترده خود نشان دهند.

درهمین حال دیگر احزاب سیاسی طی فراخوان های جداگانه ضمن دعوت مردم برای شرکت در تظاهرات فردا بر هلیه حضور صدر اعظم آلمان در شهر آتن ، این حضور را ناخرسند قلمداد کرده اند.

اتحادیه سراسری یونان نیز با فراخوان های جداگانه از مردم برای حضور درتظاهرات گسترده بر علیه حضور صدراعطم کشور آلمان دعوت به عمل آورده اند.

در همین حال احزاب سیاسی یونان ممنوعیت برپایی تظاهرات در بعضی از نقاط شهر توسط دولت را محکوم و این اقدام را ضد دمکراسی موجود در کشور قلمداد کرده اند.

درهمین حال گفته شده است که دولت بیش از ۶ هزار نیروی پلیس برای حفظ نظم و جلوگیری از برپایی تظاهرات خشونت آمیز بکار گرفته است.

از امشب توقف و پارک خودور ها در بعضی ازنقاط شهر ممنوع اعلام شده و شهر آتن به دژی از نیروهای امنیتی تبدیل شده است.

یونانیان به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی اعتراض دارند و بر این باور هستند که بحران مالی کشور بیشتر به اعمال سیاست های دیکته شده توسط اتحادیه اروپا و به ویژه صدر اعطم المان در کشورشان به وجود آمده است.

یونانیان همچنین بر این باور هستند که کشور آلمان مقادیر زیادی از پول بانک های این کشور را در زمان جنگ دوم جهانی بزور از بانک های این کشور وام گرفته که حاضر به بازپرداخت آنها نمی باشد و از پرداخت غرامت جنگی زمان جنگ دوم جهانی به یونان سر باز می زند.

**۲۱۷۰**

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.