احساس امنیت در مردم ایران افزایش یافته است/اشتغال بیش از ۴۵ هزار جوان در نیرو‌های پلیس

اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ناجا گفت: تعامل پلیس و موسسات حفاظتی و مراقبتی باید هدفمند تر از قبل باشد و در سالیان اخیر حضور این موسسات احساس امنیت را در مردم افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار رادان در دومین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی اظهار داشت: لایحه اول پیشگیری در جمهوری اسلامی شرکت ها و موسسات حفاظتی و مراقبتی است که پرسنل این موسسات به نوعی پلیس های امنیت در پیشگیری اول می باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: بر اساس تبصره ۱۲۲ قانون در برنامه توسعه چهارم مقرر شد که نیروی انتظامی بتواند موسسات و شرکت های مراقبتی و محافظتی با آموزش، اولویت بندی و شکل گیری را به کار گیرد تا بتواند در یکی از لایه های امنیت در کشور استفاده کند.

وی افزود: در روزهای آغاز شکل گیری این موسسات هاله ای ابهام و تردید وجود داشت از این که وظایف این شرکت ها چقدر کمک کننده به پلیس ، چقدر مداخله کننده و چه میزان کمک کننده در ضابطه ها است.

سردار رادان افزود: اما امروز که پویایی و رشد این موسسات را شاهد هستیم همواره درخواست های مختلفی برای استفاده از شرکت های مراقبتی و حفاظتی داریم و بسیاری از جوانان در این قالب توانسته اند توانمندی های خود را به رخ مردم و مدیران بکشند تا مدیران و مردم متقاضی حضور آنان باشند.

وی افزود: امروز نزدیک به ۴۵ هزار نفر از این اشخاص در سراسر کشور انجام وظیفه می کنند و در بیش از ۴ هزار نقطه از مکان های کشور گسترش پیدا کرده است به این معنی که ۴ هزار مکان از پلیس تحویل گرفته شده و در واقع پلیس را یاری می کنند تا پلیس در ماموریت های بزرگ تر خدمات خود را انجام دهد.

سردار رادان در ادامه بیان داشت: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد آن است که تعامل پلیس در موسسات حفاظتی و مراقبتی باید هدفمندتر باشد تا بیش از قبل بتوان از توان این اشخاص استفاده کرد.

وی افزود: امروز خوشحالیم که پس از به کارگیری موسسات حفاظتی و مراقبتی در نظرسنجی هایمان حضور و وجود این اشخاص در بین مردم احساس امنیت افزایش داده است و باید دانست نیاز این افزایش احساس امنیت بیشتر از خود امنیت است.

وی ادامه داد:  پلیس امروز در جمهوری اسلامی ، پلیس اجتماعی ، قانون مدار و توام با اقتدار است و  از مؤلفه های اقتدار آن نیست مگر آن که مردم در آن کشور به پلیس خود احترام بگذارند ، پلیس خود را دوست داشته باشند وبا آن همکاری کنند که در کشور ما، ماموریتی از جنس سخت نیست که با موفقیت پشت سر گذاشته شود اما همکاری مردم را نداشته باشد.

وی افزود: مؤلفه و رمز و راز موفقیت پلیس همراهی مردم است و همچنین افتخار پلیس جمهوری اسلامی استفاده از مؤلفه های مردم در یک سازمان آموزش دیده و هدفمند است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ناجا خاطر نشان کرد: پلیس امروز به وجود چنین نگهبانان مقتدر و جوانان عزیزی که حداقل حضورشان در نیروهای انتظامی به ۴۵ هزار نفر می‌رسد افتخار می‌کند و در کدام برنامه دولت می تواند چنین اشتغالی را تعریف کند که خود هزینه کمتری بدهد و مردم هزینه آن را تقبل کنند و این ظرفیت وجود دارد که این عدد به ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.