احسان حدادی: روحیه مردم استان آذربایجان شرقی مثال زدنی است

‘احسان حدادی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در مدتی که در شهر تبریز بودم، در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردم و مردم با وجود مصیب هایی که دیده بودند اما به آینده امیدوار هستند.

وی با بیان اینکه مردم استان آذربایجان شرقی فراتر از حد انتظارش میهمان نواز هستند، گفت: خوشبختانه با ارسال کمک های مردمی، مصیبت زدگان مشکلی در خصوص تغذیه ندارند اما همچنان در خصوص چادر و سرویس های بهداشتی مشکلاتی در برخی از روستاها وجود دارد که امیدوارم با کمک مردم و مسوولان کشور هر چه زودتر برطرف شود.

حدادی گفت: با روحیه ای که از مردم استان آذربایجان شرقی دیدم، مطمئن هستم آنان بزودی این واقعه تلخ را پشت سر می گذارند و آذربایجان را آبادتر از گذشته می کنند.

وی در واکنش به این پرسش که دلایل حضورش در استان آذربایجان شرقی چه بود، افزود: به عنوان یک انسان باید از نزدیک به سراغ هموطنان مصیبت زده خود می رفت.

حدادی گفت: برخی از آنان به من می گفتند شنیده بودیم که حدادی می خواهد به آذربایجان بیاید اما باورمان نمی شد و سپس از من به خاطر حضور در جمعشان تشکر می کردند.

وی افزود: من این کار را فقط برای نشان دادن حس انسان دوستانه ایرانی ها انجام دادم چرا که معتقدم همه ما باید به هموطنان مصیبت زده خود کمک کنیم.

نایب قهرمان پرتاب دیسک بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اظهار داشت: به هیچ وجه قصد ندارم با این کار، خود را برجسته کنم و در دستگاه یا نهاد خاصی مشغول به کار شوم اما فقط می خواستم برادران و خواهران آذری زبانم بدانند ورزشکاران کشورشان به یاد آنان هستند.

به گزارش ایرنا، پس از اقدام ‘احسان حدادی’، ‘حمید سوریان’ قهرمان کشتی فرنگی ایران نیز پاداش مدال آوری خود را به زلزله زدگان اهداء کرد و تعداد دیگری از قهرمانان المپیک نیز در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی حضور یافتند.

‘علی دایی’ نیز پیشتر برای حضور در جمع مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی، اردوی تیم فوتبال راه آهن تهران را ترک کرد و پس از اطلاع از حضور احسان حدادی، از وی به عنوان فردی یاد کرد که نشان داد هنوز پهلوانی در ایران نمرده است.

ورزشی. ** ۱۳۴۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۴۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.