احضار مجدد احمدی نژاد به دادگاه

فروردین ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد/۶

سخنگوی دستگاه قضا گفت: از آنجایی که احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشده و برای قاضی هم هنوز مشخص نیست که عذر موجهی داشته یا نخیر دوباره وی را در تاریخ ۱۶ دی ماه سال جاری احضار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده احمدی‌نژاد و عدم حضور وی در دادگاه تصریح کرد: در آئین دادرسی معنای رسیدگی به اتهامات مقامات مذکور متفاوت است، یعنی چنانچه جرایم عادی رئیس‌جمهور باشد پرونده به دادگستری و مستقیما به دادگاه می‌رود و دادسرا حق ورود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در آئین دادرسی پیش‌بینی شده اگر فردی احضار شد و بدون عذر موجه در موعد مقرر حاضر نشد قاضی باید اطمینان حاصل کند که فرد مورد نظر عذر موجه ندارد و از آنجایی که احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشده و برای قاضی هم هنوز مشخص نیست که عذر موجهی داشته یا نداشته دوباره وی را در تاریخ ۱۶ دی ماه سال جاری احضار کرده‌اند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: البته در پاره‌ای موارد دادگاه فرد را احضار کرده و چنانچه فردی بدون عذر موجه در دادگاه حضور پیدا نکند، دادگاه می‌تواند وی را غیابی محاکمه و حکم صادر کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.