احضار وزیر اقتصاد بخاطر رئیس کل بانک مرکزی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: به منظور پاسخگویی به سوال ۷ نماینده عضو کمیسیون اقتصادی وزیر امور اقتصادی دارایی بعد از ظهر امروز به مجلس می‌رود.

به گزارش  تسنیم، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه پنجم آذرماه) برای پاسخگویی به سوال ۷ نماینده عضو کمیسیون اقتصادی به مجلس خواهد رفت.

علت اصلی حضور طیب نیا در کمیسیون اقتصادی اظهارات ارزی چند هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی است و نمایندگان می‌خواهند از وزیر اقتصاد بپرسند که چرا رئیس کل بانک مرکزی اظهاراتی را در علیه ارزش پول ملی مطرح کرده است؟!

در دولت قبل هم چند بار وزیر اقتصاد بخاطر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی به مجلس احضار شده بود ولی به سبب اینکه بانک مرکزی دستگاهی جدا از وزارت اقتصاد محسوب می گردد وزیر اقتصاد وقت از پاسخگویی شانه خالی کرد.

البته طیب نیا چند هفته قبل هم به منظور پاسخگویی به سوال یکی از نمایندگان مجلس به کمیسیون اقتصادی رفته بود ولی نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند و بنا شد وزیر اقتصاد اینبار به منظور پاسخگویی به سوال ۷ نماینده مجدداً راهی مجلس شود.

به همین منظور کمیسیون اقتصادی مجلس امروز (سه شنبه پنجم آذرماه) از وزیر اموراقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سؤالات  آقای علی‌اصغر زارعی نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، آقای مهرداد بذرپاش نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، آقای موسی‌الرضا ثروتی نماینده محترم بجنورد(۲مورد)، آقای ایرج ندیمی نماینده محترم لاهیجان و سیاهکل، آقای علی ایرانپور نماینده محترم مبارکه، آقای مصطفی افضلی‌فرد نماینده محترم اردبیل و خانم مهناز بهمنی نماینده محترم سراب دعوت به عمل آورده است.

آنطور که در دستور کار کمیسیون اقتصادی برای روز جاری آمده قرار است تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی آقای موسوی‌نژاد نماینده  دشتستان و تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور از سوی جمعی از نمایندگان نیز مورد بررسی قرار گیرد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.