احضار کاردار سوئیس به وزارت خارجه

ایران > سیاست‌خارجی
کاردار سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت خارجه کشورمان احضار شد تا مراتب اعتراض ایران به استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در شمال سوریه را به دولت آمریکا منتقل نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دولت آمریکا را در جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، مورد تاکید قرار داد.

محسن نذیری معاون مدیر کل امور سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه با احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، ضمن محکومیت شدید استفاده از سلاح‌های شیمیایی، دولتهای حامی شورشیان در سوریه را مسئول این اقدام دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلاً نسبت به احتمال ارتکاب این جنایت، اخطار داده بود؛ لذا موکداً مسئولیت دولت آمریکا را در جلوگیری از دستیابی شورشیان به سلاح شیمیایی و استفاده از آن، مورد تاکید قرار می دهد.

این مقام ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو فعال کنوانسیون سلاحهای شیمیایی و قربانی بزرگ این سلاحها، با یادآوری مسئولیت همه دولتها در منع توسل به سلاحهای شیمیایی، از همه دولتها انتظار دارد، صریحاً و در اسرع وقت، این جنایت را محکوم نموده و از هر اقدامی برای پیشگیری از تکرار آن فروگذاری نکنند.

نذیری خواهان تحقیق بیطرفانه نسبت به این جنایت و تامین کنندگان این سلاح برای تروریست ها در سوریه شد.

کاردار سوئیس نیز پس از استماع اظهارات مقام ایرانی اظهار داشت، مراتب را سریعاً به دولت آمریکا منتقل می‌کند.

آمریکا همچنان دارنده بیشترین ذخایر سلاح های شیمیایی است و این در حالی است که کشورها می بایست طبق تعهدات بین المللی تا سال ۲۰۱۲ تمامی سلاحهای شیمیایی را نابود می کرده اند و آمریکا بر خلاف این تعهدات همچنان بخشی از ذخایر سلاح های شیمیایی خود را حفظ کرده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.