احمدرضا درویش ˝رستاخیز˝ را به رادیو نمایش کشاند

۳۰ آبان ،

احمدرضا درویش کارگردان برجسته سینمای ایران در برنامه رادیویی ˝آن دم که شب شود˝ از آخرین اثر سینمایی خود سخن گفت.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، درویش با بیان اینکه به دلایلی نام فیلم اش از روز رستاخیز به “رستاخیز ” تغییر یافت افزود: واقعه عاشورا و نهضت تاریخی امام حسین (ع) همواره برای ما ایرانیان دغدغه بوده و در طول اعصار آثار بسیاری در این زمینه تولید شده است.

وی تصریح کرد:ما در سرزمینی زندگی می کنیم که واقعه ی عاشورا در آن به آیینی کهن تبدیل شده و به لحاظ معرفتی تأثیرات بسیار عمیقی بر دنیای اسلام و حتی جهانیان داشته است. باید بگویم از همان آغاز فیلمسازی ام یکی از مهمترین دغدغه هایم این بوده که کار تاریخی با مضمونی عمیق و موثر در بخش معرفتی و شکل گیری جریان شیعه انجام بدهم و این به لحاظ تجربی برایم اهمیت بسیار داشت تا اینکه رفته رفته به شرایطی رسیدیم که فیلم ” رستاخیز” ساخته شد که امیدوارم این اثر هم طراز و هم شأن چنین واقعه ی ارزشمندی شده باشد.

گفتنی است در بخش دیگری از این برنامه فرهاد قائمیان که به عنوان بازیگر در نقش حر در فیلم “رستاخیز” به ایفای نقش پرداخته ، با بیان اینکه دید تازهی نسبت به این شخصیت پیدا کرده است ؛ از احمدرضا درویش برای حضورش در این اثر سینمایی قدردانی کرد.

بر اساس این خبر ؛ ” آن دم که شب شود” به تهیه کنندگی : فرییرز گلبن نویسندگی و سردبیری شهاب نادری مقدم ، کارشناسی و اجرای طوممتازنیوزدادیان ، شاهین شجری کهن از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.