احمدی‌نژاد برنامه‌های سفر دو روزه خود را تشریح کرد/ هماهنگی برای تعیین قیمت گاز، بررسی میزان عرضه و مدیریت منابع گازی در اجلاس روسیه

فروردین ۱۴۰۳

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیش از عزیمت به مسکو و در تهران برنامه‌ها و اهداف خود را از سفر به کشور روسیه و شرکت در نشست سران صادرکننده گاز تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محموداحمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز(دوشنبه) پیش از عزیمت به روسیه برای شرکت در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: انرژی نقش مهمی در مناسبات اقتصادی و سیاسی میان کشورها دارد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه انرژی‌های فسیلی درمیان سایر انواع انرژی‌ از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است، افزود: میزان تولید و تنظیم بازار در مناسبات جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد لذا ۴۰ سال قبل صادرکنندگان نفت، سازمان اوپک را تشکیل دادند که تا حدودی بتوانند به بازار نظم دهند.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به گذشت دو دهه از تشکیل این سازمان تصریح کرد: گاز طبیعی از دو دهه قبل وارد عرصه اقتصادی شد و سهم بیشتری را نسبت به دیگر انرژی‌ها به خود اختصاص داد.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه از قبل رایزنی‌هایی برای تشکیل مجمع صادرکنندگان گاز برای ساماندهی بازار انجام شد، تاکید کرد: با همکاری خوب ایران و روسیه و دیگر کشورها این سازمان شکل گرفت تا بتواند سهم عظیمی در تعیین نرخ گاز و توزیع آن در جهان داشته باشد.
 
وی همچنین گفت: مقرر شده است تا در فاصله برگزاری نشست سران کشورهای صادرکننده گاز، نشست‌های مشترکی برگزار شود و ما نیز قرار است در اجلاسی که در مسکو برگزار می‌شود، شرکت کنیم.
 
رئیس‌جمهور در رابطه با موضوعات در دستور کار این اجلاس گفت: هماهنگی برای تعیین قیمت گاز، بررسی میزان و عرضه و مدیریت گازی از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار این اجلاس قرار خواهد داشت.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما همانند قبل با شرکت در این اجلاس نقطه‌نظرات خود را بیان خواهیم کرد و در این باره نیز رایزنی‌ها با سفر چند روز جلوتر وزیر نفت انجام شده است تا بتوانیم پس از پایان این نشست به نتایج خوبی برسیم.
 
وی در خاتمه دربارهٔ برنامه‌های خود در حاشیه این نشست گفت: دیدارهای دو جانبه‌ای با مقامات کشورهای صادرکننده گاز و همچنین دیدارهایی با ایرانیان مقیم روسیه خواهم داشت و امشب در مراسم یادبود هوگو چاوز شرکت خواهم کرد.
انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.