احمدی مقدم: کاهش ۲۲ درصدی اعمال جریمه های رانندگی در فروردین

تهران/واحد مرکزی خبر/اجتماعی /۰۲/۰۳
فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۲۲ درصدی اعمال جریمه های رانندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار احمدی مقدم در هم اندیشی ترافیک در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این در حالی است که تعداد خودروها از ۱۲ و نیم میلیون خودرو به ۱۴ میلیون خودرو و همچنین سفرها ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه هدف از اعمال جریمه ها تنها بازدارندگی به منظور کاهش تصادفات و افزایش نکات ایمنی در رانندگی است خاطر نشان کرد: در کنار این موضوع توجه به فرهنگ و اقدامات فرهنگی اصلی است که همواره آنرا پیگیری خواهیم کرد.
احمدی مقدم با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی از سال قبل به تاثیرات آن در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت:‌ این قانون باعث شد تا دسته کم ۳ هزار و ۲۰۰ نفر کمتر در جاده ها کشته شوند که کاهش کشته ها در طول ماه ها و سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با افزایش خودروها به ۴۰ میلیون در ازای ۱۰ هزار کشته در سال به نقطه متعادل خواهیم رسید افزود:‌ البته تلاش این است تا یک نفر نیز در جاده ها کشته نشود اما واقعیت این است در بعضی از کشورها از جمله امریکا با ۳۰۰ میلیون جمعیت و فناوری پیشرفته سالانه بیش از ۵۰ هزار کشته در جاده ها دارد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت:در کشورهای اروپایی به دلیل سیستم پیشرفته حمل و نقل عمومی از جمله مترو و همچنین مساحت کم این کشورها کمتر شاهد افزایش تلفات جاده ای هستیم.
احمدی مقدم همچنین با اشاره به الزام برنامه پنجم در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای افزود:در پایان این برنامه تعداد تلفات دسته کم از ۲۳ هزار باید به ۱۶ هزار برسد که کاهش تعداد کمتر از ۱۶ هزار را نیز باید در برنامه ششم جستجو کرد.
وی همچنین نقش دوربین های کنترل سرعت در جاده ها را نیز در کاهش تلفات و تصادفات بسیار موثر دانست و گفت: نصب دوربین ها توانسته ۲۰ برابر تلفات را در یک سال کاهش دهد.
احمدی مقدم خاطر نشان کرد:‌البته برای ایجاد فرهنگ جامع راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات حرکتی با تفاهم عمومی نیازمند است و مانیز در همین مسیر قدم بر می داریم.
در پایان این هم اندیشی از پدیدآورندگان مقالات برتر با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.
صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS SocialNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.