احمدی نژاد : تا آخر پشتیبان ملت مصر هستیم

 خبرگزاری آریا – رئیس ‌جمهور با بیان اینکه امروز ملت مصر پیشگام حرکت عمومی ملت‌ها در مسیر مطالبه آزادی و عدالت است، تأکید کرد: ملت ایران تا آخر این راه پشتیبان ملت مصر بوده و در کنار آنها برای تحقق این اهداف تلاش خواهد کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود احمدی ‌نژاد ظهر امروز – شنبه – در دیدار خانواده‌ های جمعی از شهیدان مصری، ریشه مشکلات مبتلا به ملت‌ های منطقه را حضور و سلطه مستکبران به ویژه رژیم صهیونیستی در دل منطقه اعلام کرد و گفت: از زمانی که پای رژیم صهیونیستی به این منطقه باز شده، ملت‌ها دیگر طعم عزت و کرامت را نچشیده‌ اند و اگر ریشه سلطه صهیونیست ‌ها، آمریکا و متحدانش در منطقه خشکیده شود ، یقیناً همه مشکلات مرتفع خواهد شد.
رئیس ‌جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار از ثروت‌ های کشورهای نفت ‌خیز مسلمان منطقه در حساب‌ بانک‌ های کشورهای غربی است ، افزود: آمریکا و هم ‌پیمانانش از این پول برای پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی خودشان استفاده می‌کنند اما اگر یکی از کشورهای منطقه بخواهد مبلغی از این پول را به عنوان وام دریافت کند، فهرستی از شرایط ریز و درشت را مقابل او قرار می ‌دهند که استقلال و عزت او را زیر سوال می‌‌برد.
دکتر احمدی ‌نژاد اظهار داشت: کشورهای منطقه زمانی به استقلال و آزادی کامل خواهند رسید که اولاً سلطه مستکبران و به ویژه رژیم صهیونیستی از منطقه ریشه‌ کن شود و ثانیاً دولت ‌ها و ملت ‌های منطقه یکصدا و هماهنگ در مسیر رفع وابستگی‌ ها و پیشرفت گام بردارند.
رئیس ‌جمهور با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حد توان خود برای رفع نیازمندی ‌های ملت مصر آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: ملت ایران آماده است، هر آنچه در توان دارد ، برای پیشرفت مصر به میدان بیاورد، چرا که پیشرفت مصر را پیشرفت خود و همه ملت‌های آزاده و مستقل و پیشبرد عدالت، آزادی ، فرهنگ، انسانیت و شرف می‌داند و مطمئن است که ملت مصر نیز همین احساس را نسبت به ملت ایران دارد.
احمدی‌ نژاد تأکید کرد: اگر ملت‌های ایران و مصر در کنار هم باشند، دیگر هیچ نیازی به قدرت ‌های استکباری وجود ندارد چرا که خداوند همه لوازم پیشرفت از جمله سرزمین‌ های وسیع و حاصلخیز، معادن، تسلط بر نقاط استراتژیک جهان، برخورداری از فرهنگ و بالاتر از همه وجود انسان‌ های والا و شایسته را که حاضرند برای اعتلای انسانیت، عدالت و توحید تا مرز شهادت فداکاری کنند، به این ملت‌ها داده است.
رئیس‌جمهور گفت: اگر ایران و مصر در کنار هم قرار گیرند دیگر برای ریشه ‌کن کردن سلطه دشمنان و صهیونیست‌ها نیازی به جنگ نیست و صرف انتشار خبر اتحاد ایران و مصر باعث خواهد شد ، تا صهیونیست‌ های ترسو و بزدل فرار از منطقه را برقرار ترجیح دهند.
دکتر احمدی ‌نژاد با بیان اینکه ملت فلسطین ۶۵ سال است که در محاصره آدم ‌کش‌های حرفه‌ ای قرار گرفته ، اظهار داشت : صهیونیست‌ها آشکارا اعلام کردند که تنها به اشغال فلسطین قانع نبوده و به سرزمین‌های دیگر چشمداشت دارند، اما اگر ملت‌ های منطقه در کنار هم قرار گیرند، برای بیرون راندن صهیونیست‌ ها و سلطه‌ گران از منطقه دیگر نیازی به جنگ نیست و علاوه بر ملت ‌های منطقه ملت‌ های اروپایی و آمریکایی هم از اسارت زیاده ‌طلبان ، مستکبران و صهیونیست‌ها آزاد خواهند شد.
رئیس ‌جمهور به وعده قرآن برای رسیدن به پیروزی در صورت اتحاد اشاره و تصریح کرد : پیروزی نهایی نزدیک است ؛ ملت‌ های منطقه باید برای خدا با هم متحد بوده و در مسیر کسب رضایت الهی حرکت کنند، تا خداوند نیز نصرت و پیروزی خود را به آنان اعطا کرده و شر دشمنان را از سر آنان کم کند، چرا که خداوند وعده داده هیچ راهی برای تسلط کافرین بر مؤمنین قرار نداده است.
دکتر احمدی‌ نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با فرستادن درود و سلام خداوند بر شهیدان قیام مصر که پایه‌گذار تحولات بزرگ و استیفای حقوق این ملت بودند، خاطر نشان کرد: ملت مصر ملتی بزرگ، فرهنگ‌ آفرین، تمدن‌ساز، آزاده و با شخصیت است که صدها سال پرچمدار فرهنگ یگانه‌ پرستی، انسانیت ، مهر و محبت بوده و امروز زمان آن فرا رسیده که بار دیگر با یک حرکت عمومی جایگاه شایسته خود را در جامعه بشری احیاء کند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سلطه ‌طلبان و مستکبران همواره مخالف آزادی و پیشرفت ملت ‌های آزاده و استقلال‌ طلب بوده ‌اند ، گفت : مستکبران در قرن‌ های اخیر و به ویژه در ۱۰۰ سال گذشته فشار زیادی بر دو ملت ایران و مصر وارد کرده و سعی کرده ‌اند با تحقیر این ملت‌ها مانع از پیشرفت و آزادی آنان شوند، چرا که می‌دانند که اگر ملت‌ هایی چون ایران و مصر آزاد باشند، از چنان توان، شخصیت، تاریخ و فرهنگی برخوردارند که می‌توانند در تمام جهان یک حرکت فرهنگی برای ویران کردن پایه‌های ظلم و استکبار به راه بیندازند.
احمدی ‌نژاد ادامه داد: زمانی که یک دیکتاتور وابسته به سلطه‌ طلبان در ایران حاکم بود و شخصیت ملت را لگدمال کرده و جوانان و اندیشمندان ملت را به زندان انداخته و می‌کشت، همه مستکبران و به ویژه رژیم صهیونیستی به طور کامل و مطلق از او حمایت می‌کردند، اما از لحظه ‌ای که ملت ایران برای کسب آزادی و حق انتخاب خود قیام کرد، همه آنها با این ملت دشمن شده و تحریم‌ ها،‌ فشارها و تبلیغات سوء خود را علیه این ملت روا داشتند و حتی با ارتکاب ترور دانشمندان این ملت، سعی می‌کنند مانع پیشرفت ایران شوند و همه اینها ناشی از این نگرانی است که اگر ملت ایران و مصر به حرکت درآیند، همه دنیا را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
رئیس‌ جمهور  خطاب به خانواده‌های ۲۵ تن از شهدای قیام مصر که در جلسه حاضر بودند، اظهار داشت: اگر چه پیش از این ملاقاتی با یکدیگر نداشته‌ایم اما امروز احساس مشترکی داریم، چرا که هرکس در هر نقطه عالم برای حریت، عدالت، ایمان، عزت و رهایی انسان‌ها از چنگال ستم مستکبران مجاهدت کرده و به شهادت برسد، همه ملت‌ها و انسان‌ها را وامدار و مدیون خود کرده است.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: مجاهدت یک شهید دفاع از حقوق همه انسان‌هاست؛ آن شهید در دل همه آزادیخواهان، موحدان و عدالت ‌طلبان جای خواهد داشت و از نگاه ملت ایران شهدای مصر همانند شهدای انقلاب اسلامی ایران عزیز، محبوب و والامقام هستند.
رئیس‌ جمهور با بیان اینکه حرکت همه مجاهدان و شهیدان در خدمت بالا بردن پرچم توحید و عدالت در جهان است، خاطرنشان کرد: مرزهای جغرافیایی، زبانی و نژادی نمی‌تواند انسان‌های متعالی را از هم جدا کند و اگر چه این مرزها وجود دارند، اما همه مجاهدان و شهیدان به لحاظ احساسات،‌ عواطف، اندیشه‌ها و آرمان‌های بلندی که در راه خدا دنبال کرده‌اند از یک جنس بوده، در یک صف و با هم هستند.

همچنین در ابتدای این جلسه تعدادی از بستگان شهدای مصری حاضر در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
حاضران با ستایش از رویکرد مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران به ملت مصر و قیام آزادیخواهانه آنان، بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای برقراری هر چه سریع‌تر روابط رسمی دو کشور تأکید کردند.
پدر یکی از شهدا در این دیدار اظهار داشت: ما نمایندگان رسمی نظام سیاسی مصر نیستیم،‌ اما امیدواریم حرکت و تلاشهای ما پایه‌گذار آغاز دوباره روابط ایران و مصر باشد و فریاد برمی آوریم که ملت‌های ایران و مصر ید واحده هستند.
این عده همچنین تأکید داشتند که مشتاقانه منتظر سفر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به مصر هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.