احمدی نژاد : در ادوار مختلف برخی حاکمان، مردم ایران را تحقیر و سرکوب کرده اند

خبرگزاری آریا –
به گزارش خبرگزاری آریا ، احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های عمرانی استان گلستان افزود: خدای بزرگ را سپاسگزاریم که به بهانه به بهره برداری رسیدن چند خدمت توفیق سفر مجدد به این استان عزیز را عنایت فرمود.
وی ادامه داد: گرچه این طرح ها بسیار مهم است اما من بیش از این که از افتتاح این طرح ها خوشحال باشم از سفر به استان گلستان خوشحالم.
رئیس جمهور گفت: استان گلستان ، سرزمین مردان و زنان مؤمن ، پرتلاش ، صمیمی و نافع به ملت ایران و ایران عزیز است ؛ مردمی که تقریباً همه وجودشان خدمت ، حرکت و کار برای آبادانی و رفع نیازهای ایران و صیانت از فرهنگ ، عزت ، ‌استقلال و عظمت ایران است.
احمدی نژاد افزود: گلستان ، دیار مرزبانان شجاع دفاع از اندیشه ها و آرمان های ملت و استقلال ایران و دیار دست های پربرکت و اندیشه های بلند و قلب های خرم و زلال است.
وی اضافه کرد: عشق به ایران ، عشقی الهی و برآمده از ایمان ناب به پیامبر عزیز حضرت محمد(ص) و آل او و راه اوست.
احمدی نژاد گفت: هر کس در هر نقطه دنیا وطنش را دوست دارد اما عشق به ایران به دلایل گوناگون بسیار عمیق تر زلال تر و نورانی تر است ؛ یکی از این دلایل سرزمین است و شاید از زیباترین سرزمین هایی که خداوند خلق کرده ایران است.
وی افزود: همه مخلوقات خداوند زیباست شما اگر از همین نقطه اوج نگاهی به سرزمین ایران بیندازید می بینید کم و کسری ندراد همه چیز در ایران هست ؛ دریاها ، رودخانه ها کوه ها ، قله های بلند ، دماوند سرفراز ، دشت های وسیع ، معادن و انرژی .
احمدی نژاد تاکید کرد: همه چیز در این سرزمین قرار دارد و بالاتر از آن زیبایی های انسانی و فرهنگی است
رئیس جمهور در ادامه گفت: بعضی ها وقتی می گوییم ایران ، می گویند تعصبات قومی و نژادی را دامن می زنید ؛ هرگز ؛ وقتی می گوییم ایران فراتر از سرزمین ، نژاد ، قوم و قبیله است.
وی افزود: نگاه ما کاملاً فرهنگی و انسانی است همه تاریخ و همه ملت ها را لحظه ای در ذهنتان تصور کنید کدام ملت به اندازه ملت ایران به فرهنگ انسانی ، توحید ، عدالت ، محبت ، پاکی و اعتلای انسانی خدمت کرده است ؟
احمدی نژاد گفت: این میراث عظیم فرهنگی چه میراث ملموس و چه معنوی حاصل کار طاقت فرسا ، مخلصانه و فداکارانه ملت ایران در طول قرون و اعصار است.
وی تصریح کرد: من کاری به حاکمان ندارم ، در بسیاری از مقاطع کسانی بر ملت ایران حکومت کرده اند که شایستگی نمایندگی ملت ایران را نداشتند و مردم را سرکوب ، تحقیر و حقوق آنان را تضییع کردند اما رودخانه زلالی که در طول تاریخ جاری بوده و اندیشه، ‌فرهنگ و انسانیت را آبیاری کرده ، ملت ایران بوده که امروز هم چنین است.
رئیس جمهور گفت: به تأیید همه صاحب نظران منصف تاریخی ، اگر سهم ملت ایران را از فرهنگ و تمدن انسانی برداریم دیگر چیز قابل توجهی باقی نخواهد ماند .
 
رئیس جمهور: ملت ایران از اول دنبال توحید و پیامبران الهی بوده است
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرحهای عمرانی استان گلستان گفت:
به پرجاذبه ترین مراکز سیاحتی دنیا که مدعی هستند ساختمان ها و اماکن تاریخی دارند که از معماری و هنر برجسته برخوردار است، وقتی سفر می کنید می بینید چند ساختمان است که در ان ادم می کشتند این نهایت برجستگی یک ملت و میراث ان است.
رئیس جمهور گفت: اما در هر گوشه ایران که می روید یک بنای تاریخی است که در ان بنا کارهای انسانی و فرهنگی، بالا بردن پرچم توحید، عدالت، انسانیت و محبت برقرار است.
احمدی نژاد افزود: هر گوشه این سرزمین که می روید انسان های بزرگ و شخصیت های اثرگذار فرهنگی، کسانی که عاشق خوبی ها، ارزشهای الهی و انسان ها بوده اند وجود دارند.
وی گفت: زمانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث بود که ما شخصیتهای فرهنگی را در کتابها بیاوریم و ذیل موضوعات دانشمندان ادبا و بزرگان ایران را هم ذکر کنیم، گروهی مامور شدند و کار کردند و گفتند اگر ما بخواهیم این موضوعات را بیاوریم ، متن درسی دیگری نباید بیاوریم، یعنی در تمام کتابهای ۱۲ سال تحصیلی و دانشگاهی فقط باید شرح حال علما و بزرگان این سرزمین را بنویسیم. انصافا می شود ابن سینا و خواجه نصیر را در چند صفحه خلاصه کرد؟ اگر فقط فهرست کارها و نواوری های انان را بنویسیم یک کتاب می شود.
وی گفت: ایران را باید به خاطر این گذشته تاریخی و خدمات بزرگ دوست داشته باشیم.
رئیس جمهور گفت: برخی ها کلام پیامبر عزیز ما را مثل خیلی از کلمات دیگر مثل کلمات خدا همین طوری از ان رد می شوند .
احمدی نژاد افزود: پیامبر (ص) وقتی انگشت اشاره را به دور ترین نقطه ان زمان و به افق تاریخ نشانه می رود و ملت ایران را برجسته می کند خبر از یک حقیقت دارد می دهد.
وی گفت: باید ایران را دوست داشته باشیم و تک تک مردم ایران را دوست داریم و به انان افتخار می کنیم و این نژاد پرستی و ناسیونالیسم و از این موضوعاتی نیست که یک عده بعد از ۱۴۰۰ سال از اسلام هنوز قومیت خودشان را بر اسلامتیشان ترجیح می دهند.
رئیس جمهور تاکید کرد: هرگز ملت ایران قومیت ایرانی را بر ارزش های الهی ترجیح نداده است و از اول دنبال توحید و پیامبران الهی بوده و الان هم هست.

رئیس جمهور: باید ایران را بر اساس توحید و عدالت بسازیم   
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم بهره برداری از طرحهای عمرانی استان گلستان گفت: وقتی بزرگی ملت ایران را ذکر می کنیم از یک سو شکر نعمت است که چنین ملتی را خلق و به جامعه بشری هدیه کرد و ما را از این ملت قرار داد و دیگر ذکر مأموریتی برای ساخت آینده است.
احمدی نژاد افزود: گذشته ما بسیار خوب بوده است اما گیرم پدر تو هست فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل ، این عقبه، گذشته و نقطه اتکای تاریخی را داریم اما اکنون چه باید کرد؟ ذکر نعمت برای تبیین این مأموریت است.
وی گفت: امروز باید ایران را بر اساس توحید ، عدالت و آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسازیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ پرچمدار دفاع از حقوق ملتها بوده است افزود: تاریخ را مطالعه کنید کشت و کشتار ها و قتل عام های فراوانی روی داده اما ملت ایران هرگاه به قدرت رسیده طالب صلح ، دوستی و برادری بوده است.
احمدی نژاد گفت: اگر کسانی هم در تاریخ پیدا شده اند که به نام ملت ایران کار غلطی کرده اند در ذهن ملت ایران افراد محبوبی نیستند و خود ملت آنان را کنار گذاشته است، ملت ایران همواره پرچمدار علم ، صلح ، انسانیت و فرهنگ بوده و امروز هم هست.
رئیس جمهور با اشاره به وضع کنونی حاکم بر جهان افزود: در شرایط کنونی هر کسی غلبه می کند خود را در موضع حق قلمداد می کند و هر کسی قدرت دارد قانون را به نام خودش می نویسد خودشان همه چیز دارند و استفاده می کنند اما چون قدرت دارند می گویند دیگران حق استفاده ندارند.
وی گفت: نظم اقتصادی دنیا را جوری می نویسند که بدون اینکه کسی متوجه شود هر روز از جیب ملتها به جیب آنان می رود طوری قوانین را می نویسند که همه قوانین دنیا در اختیار ۴ ، ۵ دولت است و همه باید از آنان تبعیت کنند البته آن ۴ ، ۵ دولت هم تابع یک دولت هستند.
احمدی نژاد وجود سه میلیارد فقیر در دنیا را ثمره مدیریت کنونی حاکم بر جهان دانست و افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از این افراد روزانه یک وعده غذای ساده برای خوردن ندارند.
رئیس جمهور توسعه کشت و قاچاق مواد مخدر ،‌ جنگها و کشتار انسانها را از دیگر آثار مدیریت حاکم بر دنیا دانست و اضافه کرد: وضع کنونی افغانستان را ببینید چند سال است که ملت مظلوم این کشور گرفتارند؟ آنجا کسی امیدی برای آبادانی دارد که خانواده اش را شبانه قتل عام نکنند؟
وی گفت: مردم افغانستان را له کرده و اکنون به سراغ ملت پاکستان رفته اند و اگر برای شان ممکن باشد سراغ همه می روند زیرا انسانهای بی فرهنگ ، خودخواه و زیاده طلب بر مدیریت جهان حاکمند.
احمدی نژاد با تأکید بر تغییر مدیریت حاکم بر جهان افزود: برای این کار نخست باید ملتی قیام و الگویی مترقی ، پیشرفته و متعالی به جهانیان عرضه و اثبات کند خارج از دایره سلطه فاسدها می توان پیشرفت کرد ، ساخت و خوب زندگی کرد و اقدام دیگر پیام رسانی در این زمینه است.

تأکید رئیس جمهور بر ادامه مقاومت در مقابل زیاده خواهی های نظام سلطه
رییس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از طرحهای عمرانی استان گلستان گفت: ملت ایران برای پیام رسانی به دنیا درباره راه درست زندگی کردن مأموریت دارد. هر جا اقتضا می کند و نقطه برخوردی در مقابل زیاده خواهی ها وجود دارد باید مقاومت کنیم.
احمدی نژاد دشمنان انقلاب اسلامی را ۷۲ ملت دانست و افزود: اگر این شبکه سلطه که به اتفاق یکدیگر غارت می کنند و می خورند ذره ای سست شود همین هایی که به ظاهر با یکدیگر متحدند مانند سگ و گربه به جان هم می افتند و تاریخشان این را نشان می دهد.
رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون برای چاپیدن و چپاول باقی دنیا با یکدیگر تفاهم کرده و با هم خوبند اما به محض آنکه جریان چپاول ذره ای دچار مشکل شود چه خواهد شد؟ هر جا که برخورد کنند باید جلویشان بایستیم و این ایستادن ابتدا حب الوطن است و دیگر دفاع از اساس دین ، توحید ، عدالت و انسانیت است.
وی تأکید کرد: باید ایران را بسازیم چه تعصب ایرانی داشته باشیم و چه تعصب به ارزشهای الهی که البته قریب به اتفاق ملت ایران به ارزشهای الهی تعصب دارند باید پیشرفته زندگی کنیم زیرا خداوند نه فقط هیچ چیز برای ما کم نگذاشته است که استعدادهای برتر ، بهترین دانشمندان، ‌متخصصان ، متفکران ،‌کارگران و کشاورزان مربوط به این سرزمین است.
رئیس جمهور افزود: باید همه جای ایران را با برادری ، تفاهم و بر اساس عدالت بسازیم و همه ایران از منافع مشترک ،‌ عادلانه و به سهم خود بهره مند شود.
احمدی نژاد هشدار داد: اگر پیشرفت نکنیم موج آنان ما را له خواهد کرد.
احمدی نژاد رمز ماندگاری ملت ایران را در پیشرفت دانست و تأکید کرد برای تحقق این هدف باید با همدلی کار و تلاش کنیم گر چه همه شیاطین مخالف پیشرفت ما و به هزاران بهانه در پی آن هستند که دستها به کار نرود.
رئیس جمهور گفت: هر روز بازی و بهانه ای درست می کنند و اگر دستشان برسد همه را به بهانه ای از هم جدا می کنند و حتی افراد یک خانواده را نیز به جان هم می اندازند این کار شیطان است.
وی افزود: وقتی می گوییم همه جای ایران را بسازیم می توان پنج ساله به اندازه بیست سال کار کرد گر چه عده ای که یا خود بی اراده و بی عرضه اند ، یا به توانایی ملت ایران ایمان ندارند و با به خدا توکل نمی کنند با جوسازی این کار را ناممکن می دانند در حالی که این کار شدنی است.
رئیس جمهور گفت: در ۴ ، ۵ سال می توان شمار تخت های بیمارستانی یک استان را دو برابر کرد همچنان که در همین استان گلستان شد. می توان طرحهای حوزه راه ، آب ، برق ، گاز و فرودگاهی را در کمترین زمان اجرا کرد و این شدنی است باید همه ایران را بسازیم.

رئیس جمهور: همه طرحهای اصلی را به اتمام می رسانیم
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از طرحهای عمرانی استان گلستان گفت: وقتی نامزدی برنامه اش را ارایه می دهد،‌ ملت به او رأی می دهند و رئیس جمهور و دولتی که سر کار می آید و مستقر می شود باید بتواند برنامه هایش را اجرا کند و این برنامه ها به بودجه نیاز دارد.
احمدی نژاد افزود: این بودجه باید در اختیار رئیس جمهوری باشد که از ملت رأی گرفته است تا بتواند برنامه ریزی و اجرا کند.
وی اضافه کرد: نمی توان پروژه ها را نیمه کاره رها کرد زیرا هر دولتی که می آید باید ابتدا بودجه اش را به تکمیل این طرحها اختصاص دهد و اگر اضافه آمد برای اجرای برنامه هایی که به ملت وعده کرده است هزینه کند .
وی گفت: تصمیم گرفته ایم با کمک ملت، لطف خدا و کار بیشتر همه طرحهای اصلی را که این دولت وعده کرده است در همین دولت به اتمام برسانیم.
احمدی نژاد افزود: بسیاری ابتدا می گفتند نشدنی است اما چرا نشدنی است؟ این ملت بزرگ است و اگر حرکت کند تاریخ را خواهد ساخت، تعدادی از این طرحها نیز در استان گلستان است که آن را به اتمام خواهیم رساند.
رئیس جمهور گفت: با اتمام این طرحها ، دولت بعدی خودش تصمیم می گیرد متناسب با قول و قرارهایش با مردم و بودجه هایی که در اختیار دارد برنامه ریزی کند امکاناتش را نیز فراهم کرده ایم و بر خلاف برخی آینده را نیز نفروخته و نرفته ایم از خارج چهل پنجاه میلیارد دلار قرض کنیم تا کارها را انجام دهیم به خود ملت و ظرفیتهای ایران اتکا کرده ایم.
احمدی نژاد افزود: طرحهای اساسی را به اتمام خواهیم رساند و اگر من نیایم دیگران به این استان می آیند و طرحهای فراوانی را افتتاح خواهند کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای مسکن مهر گفت: ملت باید با کرامت و عزت زندگی کند و هر خانواده ای سرپناهی از خود داشته باشد گر چه در حد عالی نیست اما در آینده عالی هم خواهد شد زیرا ملت ایران شایسته عالی زندگی کردن است و راهش باز شده است.
احمدی نژاد با اشاره به پیامدها و مشکلات ناشی از اجاره نشینی افزود: بسیار خوشحالم که ۹ هزار و ۶۷۹ واحد مسکن مهر در این استان آماده شده و آماده واگذاری است.
رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای واگذاری ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در استان گلستان در سال ۹۱ از مسئولان این استان قول مساعد گرفت که ۳۲ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز تا پایان دولت دهم تکمیل و واگذار شود.
احمدی نژاد گفت: کسی که می خواهد با کرامت زندگی کند باید به خود متکی باشد نمی شود جوانی که می خواهد ازدواج کند یا ازدواج کرده است بیکار باشد یا شاغل است و درآمد مناسبی ندارد اصلاح این وضع شدنی است.

رئیس جمهور: راه آهن گلستان به بندرعباس و چابهار متصل می شود
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرح های عمرانی استان گلستان گفت: ایران یک ملت عظیم الهی است و با پشتوانه خدای متعال همه قله ها را فتح می کنیم.
احمدی نژاد با اشاره به افتتاح بیمارستان استان گلستان افزود : کار خوبی انجام شد که تاکنون ۹ میلیارد تومان تجهیزات برای آن خریداری شده است و پنج میلیارد تومان دیگر برای تجهیزات هزینه خواهد شد.
وی گفت : چند بیمارستان با پیشرفت کاری ۶۰ و ۹۰ درصد نیز در حال احداث است که امسال تمام می شود.
احمدی نژاد اضافه کرد : یکی دیگر از طرح های مهم، راه آهن است، که تا کشورهای ترکمنستان و قزاقستان ادامه دارد و به شبکه ریلی روسیه و از آنجا به اروپا وصل می شود.
رئیس جمهور افزود: این کریدور و دالان حمل و نقل جدید در حال باز شدن است و بعد گرگان به تهران و بندرعباس وصل می شود ؛ البته از گرگان طرحی هم به سمت مشهد داریم که اجرا می شود.
رئیس جمهور افزود: از جمله طرح های دیگر در زمینه راه آهن ، اتصال شرق استان گلستان به شبکه ریلی بندرعباس و چابهار است که دنبال منابع مالی آن هستیم.
وی گفت: این طرح بزرگی است که منطقه را متحول می کند و در واقع دالان حمل و نقلی اصلی شرق دریای خزر به عمران و آبادانی این استان کمک می کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.