احمدی​نژاد پیش از بازگشت به تهران: سرمایه گذاری در ایران تضمین شده است – اخبار سیاسی

محمود احمدی نژاد که به منظور شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل و نشست عالی رتبه «حاکمیت قانون» به نیویورک سفر کرده است، علاوه بر سخنرانی در این ۲ نشست با دبیر کل سازمان ملل متحد و سران برخی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با آنان بحث و تبادل نظر کرد.

رییس جمهورهمچنین با ایرانیان مقیم آمریکا و نخبگان آمریکایی، فعالان و رهبران ادیان ابراهیمی و گروههای اجتماعی آمریکا، اساتید و دانشجویان آمریکایی، مدیران رسانه ای آمریکا، رهبران اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم و مدیران و اعضای شورای سردبیری خبرگزاری آسوشیتدپرس دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور همچنین در مدت اقامت خود در نیویورک با شبکه های مختلف المیادین لبنان، NHKژاپن،PBS و CBSآمریکا، الجزیره عربی و انگلیسی، CNN انگلیسی و اسپانیولی و روزنامه واشنگتن پست نیز به صورت اختصاصی مصاحبه کرد.

به گزارش ایرنا او پیش از بازگشت به کشور در گفت​وگو با شبکه جام جم کانال اروپا با اعلام اینکه سرمایه گذاری در ایران تضمین شده است تاکید کرد: در این رابطه البته مقررات کشور کاملا رعایت می شود. مقررات تدوین شده در این حوزه در ایران راهگشا و بسیار آسان است و اعضای هیات دولت مکلف به راهنمایی سرمایه گذارن در کشور هستند.

احمدی نژاد با اعلام این که بزودی در کانادا حافظ منافع ایران تعیین می شود، به هموطنان اطمینان داد که برای انجام امور کنسولی خود نگران نباشند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری  هم در گزارشی از دیدار احمدی نژاد با رهبران اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم، به نقل از وی افزود: امروز کسانی که برای کسب قدرت و ثروت همه ارزشهای الهی را زیر پا گذاشته و انسانیت انسانها را نادیده گرفتند، به آخر خط رسیده اند و زمان آن فراآمده تا مومنان برای ساختن دنیایی جدید دست به دست یکدیگر دهند.

وی در این دیدار با بیان اینکه سابقه دوستی ما خیلی طولانی نیست اما عمق این دوستی به اندازه تاریخ و خلقت انسان است، در تشریح جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اشغال فلسطین بخش کوچکی از جرم و جنایت این رژیم است و ظلم بزرگتر آنان این است که خودشان را به یهودیت منتصب می کنند.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         صهیونیست ها تلاش دارند، اقدامات زشت خود را به نام یهودیان ثبت کنند. یهودیان نیز مانند مسلمانان، مسیحیان و دیگر اقوام قومی صلح طلب بوده و به دنبال گسترش دوستی در جهان هستند.

·         بین ما اختلاف نظری درباره لزوم تغییر شرایط و اصلاح مدیریت حاکم بر جهان وجود ندارد. همه پیامبران الهی چون حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده اند تا دنیایی بهتر برای بشر بسازند. برای ساختن دنیایی بهتر باید پیروان همه ادیان الهی دست به دست یکدیگر بدهند.

·         باید دنیایی بسازیم که در آن هیچ کس به دیگری ظلم نکرده و دروغ، فریب، تجاوز و اشغالگری رخ ندهد و بداخلاقی، فقر، خودخواهی، تبعیض و تحقیر نبوده و همه انسان ها با هم متحد و برابر و محترم باشند؛ این شدنی است و لازمه آن همدلی و همکاری پیروان پیامبران الهی است.

·         امروز کسانی که برای کسب قدرت و ثروت همه ارزشهای الهی را زیر پا گذاشته و انسانیت انسانها را نادیده گرفتند به آخر خط رسیده اند و زمان آن فراآمده تا مومنان برای ساختن دنیایی جدید دست به دست یکدیگر دهند.

 

در این جلسه رهبر اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم در سخنانی با بیان اینکه یهودیان زیادی در دنیا هستند که با مفهوم صهیونیسم و تشکیل دولت صهیونیستی مخالفند، گفت: جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی منشا خیر و برکت برا همه دنیا بوده و خواهند بود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.