احمدی مقدم: برای بازگرداندان خاوری از کانادا مشکلی نداریم/تامین امنیت مسافران در جاده ها

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای بازگرداندن خاوری توسط پلیس اینترپل با همکاری کانادا مشکلی نداریم.

اسماعیل احمدی مقدم گفت: توان استرداد مجرمین یک مسئله روابط دوجانبه کشورها است اما ما پروتکل‌های چند‌جانبه و بین‌المللی را مثل پلیس اینترپل امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز با کانادا و سایر کشورها مبادله اطلاعات و تعقیب مجرمان را داشته‌ایم تصریح کرد: برای بازگرداندن خاوری نیز به کشور مشکلی نداریم و به همکاری کانادا بدبین نیستیم.

وی در عین حال توافقنامه استرداد مجرمین را یک الزام اخلاقی نسبی عنوان کرد و افزود: اگر آنها به این توافقات عمل نکنند کسی نمی‌تواند آنها را مورد مؤاخذه قرار دهد اما قوانین بین‌المللی هم وجود دارد که از آن هم برای بازگرداندن خاوری استفاده می‌کنیم.

احمدی مقدم اظهار امیدواری کرد تا مسئولان کانادایی در سایر کشورها که با جمهوری اسلامی برای تعقیب و بازگرداندن مجرمان توافقنامه امضا کردند در چارچوب این توافقنامه‌ها عمل کنند.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در بخش دیگری با اشاره به تدابیر پلیس برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فصل تابستان اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و آغاز مسافرت‌های نوروزی پلیس اقدامات خود را چه در بحث جاده‌ای و چه در بحث امنیت استان‌ها برای استفاده مسافران تدبیر کرده است.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.